Avatar billede kometen79 Nybegynder
05. august 2010 - 20:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato større end dagsdato

Hej Eksperter,

Call opentbl("SELECT * FROM Vagtplan WHERE Dato > "&Date&", vagt)

Dato i databasen er en datetime, men lige meget jeg prøver bliver alle vist selvom, der er tale om f.eks. d. 10.04.2010????? Jeg fatter det simpelthen ikke.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. august 2010 - 20:53 #1
Date er det dags dato - hvis ja - prøv evt. Date(Now)
Avatar billede softspot Forsker
05. august 2010 - 22:36 #2
Afhængig af databasen, har den en indbygget dato-funktion som du bør benytte i stedet for VBScripts. I Access hedder dato-funktionerne Date eller Now og i SQL Server hedder de date() og getdate() - selvom jeg er lidt usikker på date() i SQL Server.

Det betyder at din kode skal se således ud i stedet (med et kald til Access):

Call opentbl("SELECT * FROM Vagtplan WHERE Dato > Date()", vagt)

Der er lige en syntaktisk ting med din kode, men jeg antager at vagt er en variabel som sendes med til funktionen opentbl, da jeg ikke synes den giver meget mening i SQL-sætningens kontekst.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
06. august 2010 - 09:36 #3
Hej, Jeg bruger MS SQL any ideas?
Avatar billede softspot Forsker
06. august 2010 - 11:10 #4
Call opentbl("SELECT * FROM Vagtplan WHERE Dato > GETDATE()", vagt)
Avatar billede softspot Forsker
06. august 2010 - 11:21 #5
Hvis du også vil have de vagtplaner med fra idag (uanset hvad klokken så måtte være), kan du evt. bruge denne:

Call opentbl("SELECT * FROM Vagtplan WHERE DATEDIFF(day, GETDATE(), Dato) >= 0", vagt)
Avatar billede kometen79 Nybegynder
06. august 2010 - 13:59 #6
Perfekt det virker! Der er point.
Avatar billede softspot Forsker
06. august 2010 - 14:06 #7
Der er svar...