Avatar billede laz Nybegynder
04. august 2010 - 17:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejlsøgning i 'simpelt' javascript

Fik engang hjælp til at lave dette script her på exp: http://lasseu.dk (bemærk, i framset)

Nu vil jeg så opdatere designet, men nu fucker det helt op (er js noob) se her: http://lasseu.com/combined/ (stadig i framset)

Den giver ikke den rigtige style, og kan ikke helt gennemskue det.

Kan du? og kan du paste en fejlrettet kode, er det 75 point på højkant.

På forhånd tak,
LAZ

PS:
Er du super kodehaj, og vil hjælpe resten af sitet på vej, er der få men fine penge i det :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2010 - 17:21 #1
hent firefox, og kør der.
I denne er Funktioner/Fejlkonsol
den peger direkte ned på den linje, der har fejl
første fejl er
    box-shadow: 0 0 5px #424242;
ukendt egenskab - og droppet.
Avatar billede laz Nybegynder
04. august 2010 - 17:44 #2
Tak for tippet Claes57, men det var nu mere specifikt at scriptet ikke skifter mellem de rigtige classes :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2010 - 18:25 #3
jeg gider ikke gætte fra nu på fejl - hvad er forskellen på design (udover menuen til venstre).
De ser ens ud - umiddelbart i firefox.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 18:25 #4
Ændre class på et element:  e.setAttribute("class", "arbejderKlasse")

Kiggede lige kort på CSS'en i din menu-frame. Der er ALT for meget
- menuen er 4 links! - og du har, hvad.. 50 linjer CSS - OVERKILL  ;-)
Avatar billede laz Nybegynder
04. august 2010 - 18:36 #5
Tanker: Ja. Men nu er jeg som sagt ikke den store koder, og denne er mit -uduelige, måske- forsøg på at kombinere en menu fra et wordpress premiumtema jeg har købt, og en ide om menu funktionalitet, som jeg fik hjælp til at løse tidligere.

Hvis det er nemmere at kode fra bunden, så giver jeg gerne flere points ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 19:03 #6
Ja, jeg har kigget lidt nærmere på det, og det SER jo godt ud, så pyt..
- det er igørigt ikke 50, men 105 linjer : )

Jeg har mingeleret lidt med scriptet og HTML'en - dette virker:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<meta name="robots" content="noindex,follow">
<meta name="description" content="All you'd ever whant to know about Lasse Underbjerg, a danish creative, art director, photographer, DJ, direcor, producer, artist, and much more. " />
<meta name="keywords" content="Lasse Underbjerg, Lasse, Underbjerg, Underberg, Lasse Underberg, LasseU, Creative, Art Director, Denmark, Danish " />
<title>LasseU // Lasse Underbjerg personal online hub</title>

<style type="text/css">
<!--
div.menu {
    position: absolute;
    left:0px;
    top: 0px;
    width: 160px;
    height: 100%;
    display: block;
    z-index: 5;
    background: #cbcbcb url(images/navtile.jpg) repeat-y left top;
    overflow: hidden;

    box-shadow: 0 0 5px #424242;
    -moz-box-shadow: 0 0 5px #424242;
    -webkit-box-shadow: 0 0 5px #424242;
    border-bottom-left-radius: 5px;
    -moz-border-radius-bottomleft: 5px;
    -webkit-border-bottom-left-radius: 5px;
}

div.content {
    position: absolute;
    left:160px;
    top: 0px;
    width: 100%;
    height: 100%;
    overflow: hidden;
    z-index: 1;
    background-color:#fff;

    box-shadow: 0 0 5px #424242;
    -moz-box-shadow: 0 0 5px #424242;
    -webkit-box-shadow: 0 0 5px #424242;
    border-bottom-left-radius: 5px;
    -moz-border-radius-bottomleft: 5px;
    -webkit-border-bottom-left-radius: 5px;

}

html,body{
    margin: 0;
    padding    : 0;
    width: 100%;
    height: 100%;
    overflow: hidden;
}

body{
    width: 100%;
    height: 100%;
    padding    : 0;
    overflow: hidden;
    font: 12px "Lucida Grande", Helvetica, Sans-serif;
    line-height: 1.5;  /*unitless for proper inheritance*/

}

#nav, #nav ul {
    padding: 0;
    margin: 0;
    list-style: none;
    line-height: 1;
    z-index: 100;
}

#nav li {
    border-top: 1px solid #d0d0d0;
    border-bottom: 1px solid #aeaeae;
}

#nav a:link, #nav a:visited {
    display: block;
    line-height: 38px;
    padding: 0 10px 0 20px;
    position: relative;
    z-index: 100;
    font-weight: bold;
    color: #333333;
    text-decoration:none;
    text-shadow: 0 1px 0 #fff;
}

#nav li.home a span  {
    display: block;
}

#nav .current_page_item, #nav .current-cat {
    border-top: 1px solid #b1b1b1;
    border-bottom: 1px solid #b1b1b1;
}

#nav .current_page_item a, #nav .current_page_item a:hover, #nav .current-cat a, #nav .current-cat a:hover {
    color: #000;
    background: #fff url(images/navcurrent.jpg) repeat-y left top;
    border-top: 1px solid #fff;
    border-bottom: 1px solid #fff;
}

#nav a:hover  {
    color: #000;
    background: url(images/navhover.png) no-repeat right center;
    text-decoration:none;
    text-shadow: 0 1px 0 #fff;
}

-->
</style>

<script type="text/javascript">
function kliklink(element)
    {
    var liste=document.getElementById("nav").children
    for(var a=0;a<liste.length;a++)
        {
        liste[a].setAttribute("class","page_item")
        liste[a].setAttribute("className","page_item")        // nogle iE'er skal ha' den med ske
        }
    element.setAttribute("class","page_item current_page_item")
    element.setAttribute("className","page_item current_page_item")    // nogle iE'er skal ha' den med ske
    }
</script>

<base target="content">
</head><body>

<div class="menu"><ul id="nav">
<li class="page_item current_page_item" onClick="kliklink(this)"><a href="front.html" title="Home"><span>LasseU</span></a></li>
<li class="page_item"  onClick="kliklink(this)"><a href="http://google.dk" title="About Me">Google test</a></li>
<li class="page_item" onClick="kliklink(this)"><a href="http://google.dk" title="About Me">Menu 3</a></li>
<li class="page_item" onClick="kliklink(this)"><a href="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=9446496" title="About Me">Vimeo direct</a></li>
</ul></div>

<div class="content"></div>
</body></html>
- hvis ellers det kommer uskadt igennem Eksperten.. (plejer at lykkes)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 19:11 #7
Jeg fjernede en <br> lige inden første <li> en da den taltes med blandt <ul>'s children.

Hvis du vil have luften tilbage, i toppen, så ret:
<ul id="nav">
til
<ul id="nav" style="margin-top:20px;">
Avatar billede laz Nybegynder
04. august 2010 - 19:33 #8
Nu virker scriptet, hurra! og endda med humor! - Sender du et svar, så du kan få du points?

Dog kan jeg se den "hopper" lidt når man klikker mellem menupunkterne, men som jeg kan gennemskue det, er det css'en der lægger to gange boarders på, og kræver sikkert en re-kodning. Hvis det er noget du har mod på, og evt lidt andet, så send mig en mail - så vi måske kan finde ud af noget :)

Tak for hælpen!
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 20:09 #9
Jeg lagde godt mærke til hopperiet, men "besluttede" at der faktisk ikke ER noget der hopper - det ser bare sådan ud, fordi den "lyse skygge" nederst kommer og går...
Avatar billede laz Nybegynder
04. august 2010 - 20:40 #10
Den 'hopper' dog alligevel 2px, men hey; pointene var for scriptet, og det fungerer nu - så tak! :)