Avatar billede bjarnehansen Seniormester
04. august 2010 - 15:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hente data fra et ark til et andet ark

Hej
jeg er ved at lave mig et regneark til beregning af min månedsløn til det har jeg lavet 2 ark et lønberegning og et timeberegning i time beregning ligger mine vagt som er ens de består af et vagt nr, start og slut tidspunk plus at jeg ligger pauserne ind her også og det beregnening så den reele arbejdstid pr vagt og i lønberegning kan jeg ud for hver dag indtaste vagt nr start og slut tid og så regninger den arbejdstiden ud samt tillægende hvis der er noget jeg har hver sit ark til at fungeare
men nu er det at jeg vil høre om jeg at kun at indtaste vagtnr i lønberegning kan få den til at hente start og slut tidspunket samt beregninet arbejds tid fra det andet ark og sætte dem ind i det første så jeg ikke skal taste dem ind en gang til
Avatar billede excelent Ekspert
04. august 2010 - 16:16 #1
Har du mulighed for at sende filen, eller et eks.
Avatar billede agatheb Nybegynder
04. august 2010 - 16:16 #2
Naar du bruger en function : =IF(A1<>"";VLOOKUP(A1;Timeberegning!A:E;5);"")

A1 er saa hvor du udfylder dit vagtnr, A:E betyder at vagtnr paa timeberegning staar i column A og de timer du har arbejdet i column E. (den 5. column).
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
04. august 2010 - 17:26 #3
min lønberegning består af dato,vagtnr, start,slut,tid,overtid1, overtid2, aftentillæg,nattillæg,søndagstillæg, deltvagt starter i a4 også vidre.
min timeberegning betår af vagtnr,start, slut, tid, startpause1,slutpause1,tidpause1,startpause2,slutpause2,tidpause2,samletpausetid, selvbetaltpausetid,beregnet arbejdstid

det jeg vil er at bruge timeberegning som en form for database således at jeg i lønberegning ud for dato kan nøjes med at taste vagtnr ind så henter den starttid og slut tid samt beregnet arbejdstid ind i start og slut og tid i lønberegning

håber det var til nogen hjælp ellers send en mail så kan jeg sende filerne.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
04. august 2010 - 17:29 #4
hej agetheb den er jeg med på, men jeg vil også gerne have start og sluttid med over og hvorledes bestemmer man hvor de skal sættes ind i lønberegning er det det 5 gør? eller er jeg helt galt på den
Avatar billede agatheb Nybegynder
04. august 2010 - 19:03 #5
Hej Bjarne,

5 siger hvilken column du henter data fra. Saa hvis du soeger et nr i feks col B og vil have data fra col C til at vises frem skal tallet vaere 2 (den 2. col fra den col hvor du soeger). Naar du vil have start og sluttid med skriver du en formula i f.eks. col med sluttid paa loenberegning arket, og vaelger =IF(A4<>"";VLOOKUP(A4;Timeberegning!B:D;3);""). Saa vil den soege den vaerdi i A4 (loenberegning) og give dig tilbage hvad den har fundet i col D (timeregistrering). Hvis det ikke virker for dig kan du sende filen til mig paa agatheboerema@hotmail.com
Hilsen,
Agathe
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
04. august 2010 - 21:07 #6
Hej Agathe jeg har fået det til virker ved hjælp af dine svar så jeg har givet dig point.
Avatar billede agatheb Nybegynder
04. august 2010 - 21:22 #7
Takker :-D