Avatar billede junold Nybegynder
04. august 2010 - 15:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Inkludere generel tekst på flere sider.

Hvordan kan man lettest inkludere generel tekst på sin side? Som f.eks. en generel beskrivelse, en footer eller andet lignende, som skal være på flere sider?

Jeg har førsøgt mig lidt med at bruge en control til det, men det kunne være fedt hvis alle generelle tekster, kunne ligge samlet i én fil. Hvis man kan give en control en parameter med, kan man måske få det til at virke? Det skal nemlig også helst understøtte localization.

Problemet er bare, at jeg ikke er haj til .NET, så jeg ved ikke om man kan give parametre med i en control, og i tilfælde af at man kan, ved jeg af gode grunde ikke hvordan man gør. Har prøvet at søge på google, men synes ikke rigtig jeg finder noget brugbart.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2010 - 15:30 #1
Kan du bruge master page ?
Avatar billede junold Nybegynder
04. august 2010 - 15:31 #2
Det kunne måske også løses, hvis man kan bruge ressourcer fra LocalResources et niveau højere oppe? Så den samme ressource kan bruges i flere filer?
Avatar billede junold Nybegynder
04. august 2010 - 15:32 #3
arne_v - masterpage duer vidst ikke, for det er indhold der skal ligge på siden, og ikke kun i bunden eller toppen. Og det skal ikke på ALLE sider, kun på nogen af dem...
Avatar billede keysersoze Guru
04. august 2010 - 15:49 #4
En usercontrol?
Avatar billede junold Nybegynder
04. august 2010 - 15:55 #5
Keysersoze - Ja, men det kunne jo være fedt hvis man kunne give den en parameter med, om hvad den skal vise.
Eks.:

<np:generalinfo ID="generalinfo" runat="server" type="hest" />
<np:generalinfo ID="generalinfo" runat="server" type="ko" />
<np:generalinfo ID="generalinfo" runat="server" type="gris" />

Kan man noget i den stil?
Avatar billede keysersoze Guru
04. august 2010 - 16:26 #6
ja, selvfølgelig - du laver bare en public property i din usercontrol.
Avatar billede junold Nybegynder
14. oktober 2010 - 12:55 #7
Tak, smider du lige et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2010 - 22:20 #8
svar :)