Avatar billede millerbean Praktikant
04. august 2010 - 11:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl på side - Gridview

Jeg har opdateret en side, hvor jeg bygger et gridview op, som skal vise noget data.
Det virker når jeg tester lokalt, men når jeg uploader det til webserveren kan jeg ikke tilgå siden. Når man forsøger at tilgå gridview siden bliver man stående på den side man er på.

Fejlen kommer når Gridview og LinqDataSource uploades til webserveren:

<div style="width: 430px; padding-left: 5px">
        <fieldset style="width: 100%; height: 300px;">
            <legend>Projektinfo</legend>
            <asp:GridView ID="ProjectsDrawedList" runat="server" BackColor="White" BorderColor="#CCCCCC"
                    BorderStyle="None" BorderWidth="1px" CellPadding="4" ForeColor="Black" GridLines="Horizontal"
                    AutoGenerateColumns="False"
                    AllowPaging="True" DataSourceID="DrawedSource">
                    <Columns>
                        <asp:BoundField HeaderText="Dato" ItemStyle-Wrap="false" ItemStyle-Width="20%"
                            DataField="Dato" ReadOnly="True" SortExpression="Dato" DataFormatString="{0:%d. MMM}">
                        </asp:BoundField>
                      <asp:TemplateField HeaderText="Navn" ItemStyle-Wrap="false" ItemStyle-Width="80%"
                            ShowHeader="False">
                            <ItemTemplate>
                                <asp:LinkButton ID="LinkButton1" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Select"
                                    Text='<%# Bind("ProjektNavn") %>'></asp:LinkButton>
                            </ItemTemplate>
                        </asp:TemplateField>
                        <asp:BoundField DataField="ID" ItemStyle-Width="0%">
                            <ItemStyle CssClass="Hidden" />
                            </asp:BoundField>
                    </Columns>
                    <FooterStyle BackColor="#CCCC99" ForeColor="Black" />
                    <PagerStyle BackColor="White" ForeColor="Black" HorizontalAlign="Left" Width="50px" />
                    <SelectedRowStyle BackColor="#CCCCCC" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                    <HeaderStyle BackColor="#000000" HorizontalAlign="Left" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                </asp:GridView>
                <asp:LinqDataSource ID="DrawedSource" runat="server" ContextTypeName="XBODataContext"
                    Select="new (DateProjectUpdated as Dato, Name as ProjektNavn, ID)"
                    TableName="Projects" EntityTypeName="">
                </asp:LinqDataSource>
        </fieldset>
        </div>

Jeg har en anden side, der viser næsten samme oplysninger og det virker fint.
Avatar billede Syska Mester
04. august 2010 - 12:06 #1
"Jeg har en bil som ikke starter selvom jeg starter den, hvad er der galt?"

Kan du se problemet i mit "for sjov sprøgsmål" ... du bliver nød til at komme med mere information, ellers ville det næsten være en gætte leg.

Når du så skriver at det virker på andre sider får det mig til at tro det kunne være en "fejl 40" :-)

Har du eventuelt noget codebehind som laver redirect ?
Hvordan ser resten ud ?
Er du sikker på der er data i en datasource ?
Får du nogen exception eller andre fejl(måske har du et overordnet framework som sluger din fejl) ?
Avatar billede millerbean Praktikant
04. august 2010 - 12:51 #2
Har ikke noget kode der laver redirect i codebehind og når jeg tester lokalt er der masser af data :-)

Jeg mener ikke der er et overordnet framework som sluger fejlen.

Her kommer hele aspx filen

<%@ Page Title="" Language="C#" MasterPageFile="~/XBO_Fluid.master" AutoEventWireup="true"
    CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="Partner_Default" %>

<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="cc1" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="head" runat="Server">

    <script type="text/javascript" src="/js/overlib.js"><!-- overLIB (c) Erik Bosrup --></script>

</asp:Content>
<asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="Content" runat="Server">
    <asp:HiddenField ID="Fake" runat="server" />
    <div style="float: left; width: 504px;">
        <div style="float: left; width: 240px">
            <fieldset style="width: 100%; min-height: 79px;">
                <legend>
                    <asp:LoginName ID="LoginName1" runat="server" />
                </legend>
                <div style="float: left;">
                    <%FetchProfileImage(); %>
                </div>
                <div style="float: right;">
                    <asp:Button ID="BtnProfile" runat="server" Text="Profil" Style="width: 107px" OnCommand="BtnProfile_Click" />
                    <br />
                    <asp:Button ID="BtnHelpPDF" runat="server" Text="home brochure" Width="107px" OnCommand="BtnHelpPDF_Click" />
                    <br />
                    <asp:Button ID="BtnContactXbo" runat="server" Text="Kontakt xbo" OnClick="BtnContactXbo_Click"
                            Style="width: 107px" />
                    </div>
            </fieldset>
        </div>
        <div style="float: right; width: 240px;">
            <fieldset style="min-height: 79px;">
                <legend>xbo status </legend>
                <div style="float: left">
                    Totale Projekter:
                    <br />
                    Aktive Projekter:
                </div>
                <div style="float: right;">
                    <asp:Label ID="LblTotProjects" runat="server" Text="{0}"></asp:Label>
                    <br />
                    <asp:Label ID="LblActProjects" runat="server" Text="{0}"></asp:Label>
                </div>
            </fieldset>
        </div>
        <div style="clear: both;">
            <fieldset>
                <legend>Statistik </legend>
                <div style="width: 50%;">
                    <div style="float: left">
                        Antal eksponeringer indtil nu:
                        <br />
                        Antal eksponeringer tilgode:
                        <br />
                        Antal brochurer bestilt:
                        <br />
                        Antal vareprøver bestilt:
                        <br />
                        Antal gange benyttet (af køber):
                        <br />
                    </div>
                    <div style="float: right;">
                        <asp:Label ID="LblEksTot" runat="server" Text="{0}"></asp:Label>
                        <br />
                        <asp:Label ID="LblEksLeft" runat="server" Text="{0}"></asp:Label>
                        <br />
                        <asp:Label ID="LblBrocOrdered" runat="server" Text="{0}"></asp:Label>
                        <br />
                        <asp:Label ID="LblSampOrdered" runat="server" Text="{0}"></asp:Label>
                        <br />
                        <asp:Label ID="LblUsed" runat="server" Text="{0}"></asp:Label>
                    </div>
            </fieldset>
        </div>
        <div style="width: 430px; padding-left: 5px">
        <fieldset style="width: 100%; height: 300px;">
            <legend>Projektinfo</legend>
            <%--<asp:GridView ID="ProjectsDrawedList" runat="server" BackColor="White" BorderColor="#CCCCCC"
                    BorderStyle="None" BorderWidth="1px" CellPadding="4" ForeColor="Black" GridLines="Horizontal"
                    AutoGenerateColumns="False"
                    AllowPaging="True" DataSourceID="DrawedSource">
                    <Columns>
                        <asp:BoundField HeaderText="Dato" ItemStyle-Wrap="false" ItemStyle-Width="20%"
                            DataField="Dato" ReadOnly="True" SortExpression="Dato" DataFormatString="{0:%d. MMM}">
                        </asp:BoundField>
                      <asp:TemplateField HeaderText="Navn" ItemStyle-Wrap="false" ItemStyle-Width="80%"
                            ShowHeader="False">
                            <ItemTemplate>
                                <asp:LinkButton ID="LinkButton1" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Select"
                                    Text='<%# Bind("ProjektNavn") %>'></asp:LinkButton>
                            </ItemTemplate>
                        </asp:TemplateField>
                        <asp:BoundField DataField="ID" ItemStyle-Width="0%">
                            <ItemStyle CssClass="Hidden" />
                            </asp:BoundField>
                    </Columns>
                    <FooterStyle BackColor="#CCCC99" ForeColor="Black" />
                    <PagerStyle BackColor="White" ForeColor="Black" HorizontalAlign="Left" Width="50px" />
                    <SelectedRowStyle BackColor="#CCCCCC" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                    <HeaderStyle BackColor="#000000" HorizontalAlign="Left" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                </asp:GridView>
                <asp:LinqDataSource ID="DrawedSource" runat="server" ContextTypeName="XBODataContext"
                    Select="new (DateProjectUpdated as Dato, Name as ProjektNavn, ID)"
                    TableName="Projects" EntityTypeName="">
                </asp:LinqDataSource>--%>
        </fieldset>
        </div>
    <div style="float: left; width: 430px; padding-left: 5px">
        <div style="width: 100%">
            <fieldset style="width: 100%">
                <legend>Bestillinger</legend>
                <asp:Button ID="Button1" runat="server" Visible="false" />
                <div style="float: left">
                    <div style="float: left; width: 30%">
                        <asp:Button ID="Btn50Eksp" runat="server" Text="50 eksp." Width="100px" OnClick="Btn50Eksp_Click"
                            UseSubmitBehavior="False" />
                        <br />
                        <asp:Button ID="Btn75Eksp" runat="server" Text="75 eksp." Width="100px" OnClick="Btn75Eksp_Click"
                            UseSubmitBehavior="False" />
                        <br />
                        <asp:Button ID="Btn100eksp" runat="server" Text="100 eksp." Width="100px" OnClick="Btn100eksp_Click"
                            UseSubmitBehavior="False" />
                        <br />
                    </div>
                    <div style="float: left; width: 30%">
                        <asp:Button ID="Btn150eksp" runat="server" Text="150 eksp." Width="100px" OnClick="Btn150eksp_Click"
                            UseSubmitBehavior="False" />
                        <br />
                        <asp:Button ID="Btn200eksp" runat="server" Text="200 eksp." Width="100px" OnClick="Btn200eksp_Click"
                            UseSubmitBehavior="False" />
                    </div>
                    <div style="float: right; width: 40%">

                        <asp:Button ID="BtnXboMag" runat="server" Text="" Height="65" Width="173"
                            OnCommand="BtnXboMag_Click" Style="height: 65px" />

                    </div>
            </fieldset>
        </div>
        <cc1:ConfirmButtonExtender ID="ConfirmButtonExtender2" runat="server" TargetControlID="Button1"
            OnClientCancel="cancelClick" DisplayModalPopupID="ModalPopupExtender1" />
        <cc1:ModalPopupExtender ID="ModalPopupExtender1" runat="server" TargetControlID="Button1"
            PopupControlID="PNL" OkControlID="ButtonOk" CancelControlID="ButtonCancel" BackgroundCssClass="ModalBackground" />
        <asp:Panel ID="PNL" runat="server" Style="display: none; width: 200px; background-color: White;
            border-width: 2px; border-color: Black; border-style: solid; padding: 20px;">
            <asp:Label ID="NrEksp" runat="server" Text="{0}"></asp:Label>
            <br />
            <div style="text-align: right;">
                <asp:Button ID="ButtonOk" runat="server" Text="OK" OnClick="ButtonOk_Click" UseSubmitBehavior="False" />
                <asp:Button ID="ButtonCancel" runat="server" Text="Anuller" />
            </div>
        </asp:Panel>
        <asp:Panel ID="PNLDelProduct" runat="server" Style="display: none; width: 200px;
            background-color: White; border-width: 2px; border-color: Black; border-style: solid;
            padding: 20px;">
            <asp:Label ID="Label2" runat="server" Text="Er du sikker på at du vil slette dette produkt?"></asp:Label>
            <br />
            <div style="text-align: right;">
                <asp:Button ID="BtnDel" runat="server" Text="Slet" OnClick="BtnDel_Click" UseSubmitBehavior="False" />
                <asp:Button ID="Button4" runat="server" Text="Anuller" />
                <asp:HiddenField ID="HFProdId" runat="server" />
            </div>
        </asp:Panel>
        <asp:Panel ID="MsgPanel" runat="server" Style="display: none; width: 500px; background-color: White;
            border-width: 2px; border-color: Black; border-style: solid; padding: 20px;">
            <asp:TextBox ID="MsgTextBox" runat="server" TextMode="MultiLine" Height="300px" Width="490px"
                Text="Hej xbo!"></asp:TextBox><br />
            <asp:Button ID="BtnSendMsg" runat="server" Text="Send" OnClick="BtnSendMsg_Click" /><asp:Button
                ID="BtnAnnuller" runat="server" Text="Annuller" />
        </asp:Panel>
        <div style="width: 100%">
            <fieldset style="width: 100%">
                <legend>Produkter</legend>
                <asp:Label ID="LblCountProd" runat="server" Text="Samlet antal produkter:"></asp:Label>
                <div style="float: right;">
                    <asp:Button ID="BtnNew" runat="server" Text="Nyt" OnClick="BtnNew_Click" UseSubmitBehavior="False" />
                </div>
                <div style="clear: both">
                    <cc1:Accordion ID="Accordion1" runat="server" ContentCssClass="accordionContent"
                        HeaderCssClass="accordionHeader" HeaderSelectedCssClass="accordionHeaderSelected"
                        FadeTransitions="True" FramesPerSecond="25" TransitionDuration="100" AutoSize="None"
                        RequireOpenedPane="false" SuppressHeaderPostbacks="true">
                        <Panes>
                            <cc1:AccordionPane runat="server">
                                <Header>
                                    <a href="" class="accordionLink">
                                        <asp:Label ID="LblEliteProducts" runat="server" Text="Elite ({0})"></asp:Label>
                                    </a>
                                </Header>
                                <Content>
                                    <table>
                                        <tr>
                                            <asp:ListView ID="LwEliteProducts" runat="server" DataKeyNames="ID" ItemPlaceholderID="itemPlaceholder"
                                                GroupItemCount="5" GroupPlaceholderID="groupPlaceholder">
                                                <GroupTemplate>
                                                    <tr>
                                                        <asp:PlaceHolder runat="server" ID="itemPlaceholder" />
                                                    </tr>
                                                </GroupTemplate>
                                                <ItemTemplate>
                                                    <td id="Td1" runat="server" style="">
                                                        <div class="prod">
                                                            <asp:ImageButton ID="ImageButton2" runat="server" ImageUrl='<%# "/User/img.aspx?id=" + Eval("PictureID")+"&thumb" %>'
                                                                alt="" Width="74" Height="48" title='<%# Eval("ProductName") %>' OnCommand="BtnPrdImg_Click"
                                                                CommandArgument='<%# Eval("ID") %>' />
                                                            <div class="prod_hightlight_<%# Eval("HighLight").ToString() %>">
                                                            </div>
                                                    </td>
                                                </ItemTemplate>
                                                <EmptyDataTemplate>
                                                    <table style="">
                                                        <tr>
                                                            <td>
                                                                Ingen produkter i denne kategori.
                                                            </td>
                                                        </tr>
                                                    </table>
                                                </EmptyDataTemplate>
                                                <LayoutTemplate>
                                                    <table>
                                                        <asp:PlaceHolder ID="groupPlaceholder" runat="server" />
                                                    </table>
                                                </LayoutTemplate>
                                            </asp:ListView>
                                        </tr>
                                    </table>
                                </Content>
                            </cc1:AccordionPane>
                            <cc1:AccordionPane ID="AccordionPane1" runat="server">
                                <Header>
                                    <a href="">
                                        <asp:Label ID="LblHighEndProducts" runat="server" Text="HighEnd ({0})"></asp:Label>
                                    </a>
                                </Header>
                                <Content>
                                    <table>
                                        <tr>
                                            <asp:ListView ID="LWHighEndProducts" runat="server" DataKeyNames="ID" ItemPlaceholderID="itemPlaceholder"
                                                GroupItemCount="5" GroupPlaceholderID="groupPlaceholder">
                                                <GroupTemplate>
                                                    <tr>
                                                        <asp:PlaceHolder runat="server" ID="itemPlaceholder" />
                                                    </tr>
                                                </GroupTemplate>
                                                <ItemTemplate>
                                                    <td id="Td1" runat="server" style="">
                                                        <div class="prod">
                                                            <asp:ImageButton ID="ImageButton2" runat="server" ImageUrl='<%# "/User/img.aspx?id=" + Eval("PictureID")+"&thumb" %>'
                                                                alt="" Width="74" Height="48" title='<%# Eval("ProductName") %>' OnCommand="BtnPrdImg_Click"
                                                                CommandArgument='<%# Eval("ID") %>' />
                                                            <div class="prod_hightlight_<%# Eval("HighLight").ToString() %>">
                                                            </div>
                                                    </td>
                                                </ItemTemplate>
                                                <EmptyDataTemplate>
                                                    <table style="">
                                                        <tr>
                                                            <td>
                                                                Ingen produkter i denne kategori.
                                                            </td>
                                                        </tr>
                                                    </table>
                                                </EmptyDataTemplate>
                                                <LayoutTemplate>
                                                    <table>
                                                        <asp:PlaceHolder ID="groupPlaceholder" runat="server" />
                                                    </table>
                                                </LayoutTemplate>
                                            </asp:ListView>
                                        </tr>
                                    </table>
                                </Content>
                            </cc1:AccordionPane>
                            <cc1:AccordionPane ID="AccordionPane2" runat="server">
                                <Header>
                                    <a href="" class="accordionLink">
                                        <asp:Label ID="LblMediumHighEndProducts" runat="server" Text="HighEnd ({0})"></asp:Label>
                                    </a>
                                </Header>
                                <Content>
                                    <table>
                                        <tr>
                                            <asp:ListView ID="LwMediumHighEndProducts" runat="server" DataKeyNames="ID" ItemPlaceholderID="itemPlaceholder"
                                                GroupItemCount="5" GroupPlaceholderID="groupPlaceholder">
                                                <GroupTemplate>
                                                    <tr>
                                                        <asp:PlaceHolder runat="server" ID="itemPlaceholder" />
                                                    </tr>
                                                </GroupTemplate>
                                                <ItemTemplate>
                                                    <td id="Td1" runat="server" style="">
                                                        <div class="prod">
                                                            <asp:ImageButton ID="ImageButton2" runat="server" ImageUrl='<%# "/User/img.aspx?id=" + Eval("PictureID")+"&thumb" %>'
                                                                alt="" Width="74" Height="48" title='<%# Eval("ProductName") %>' OnCommand="BtnPrdImg_Click"
                                                                CommandArgument='<%# Eval("ID") %>' />
                                                            <div class="prod_hightlight_<%# Eval("HighLight").ToString() %>">
                                                            </div>
                                                    </td>
                                                </ItemTemplate>
                                                <EmptyDataTemplate>
                                                    <table style="">
                                                        <tr>
                                                            <td>
                                                                Ingen produkter i denne kategori.
                                                            </td>
                                                        </tr>
                                                    </table>
                                                </EmptyDataTemplate>
                                                <LayoutTemplate>
                                                    <table>
                                                        <asp:PlaceHolder ID="groupPlaceholder" runat="server" />
                                                    </table>
                                                </LayoutTemplate>
                                            </asp:ListView>
                                        </tr>
                                    </table>
                                </Content>
                            </cc1:AccordionPane>
                            <cc1:AccordionPane ID="AccordionPane3" runat="server">
                                <Header>
                                    <a href="" class="accordionLink">
                                        <asp:Label ID="LblMediumProducts" runat="server" Text="Medium ({0})"></asp:Label>
                                    </a>
                                </Header>
                                <Content>
                                    <table>
                                        <tr>
                                            <asp:ListView ID="LwMediumProducts" runat="server" DataKeyNames="ID" ItemPlaceholderID="itemPlaceholder"
                                                GroupItemCount="5" GroupPlaceholderID="groupPlaceholder">
                                                <GroupTemplate>
                                                    <tr>
                                                        <asp:PlaceHolder runat="server" ID="itemPlaceholder" />
                                                    </tr>
                                                </GroupTemplate>
                                                <ItemTemplate>
                                                    <td id="Td1" runat="server" style="">
                                                        <div class="prod">
                                                            <asp:ImageButton ID="ImageButton2" runat="server" ImageUrl='<%# "/User/img.aspx?id=" + Eval("PictureID")+"&thumb" %>'
                                                                alt="" Width="74" Height="48" title='<%# Eval("ProductName") %>' OnCommand="BtnPrdImg_Click"
                                                                CommandArgument='<%# Eval("ID") %>' />
                                                            <div class="prod_hightlight_<%# Eval("HighLight").ToString() %>">
                                                            </div>
                                                    </td>
                                                </ItemTemplate>
                                                <EmptyDataTemplate>
                                                    <table style="">
                                                        <tr>
                                                            <td>
                                                                Ingen produkter i denne kategori.
                                                            </td>
                                                        </tr>
                                                    </table>
                                                </EmptyDataTemplate>
                                                <LayoutTemplate>
                                                    <table>
                                                        <asp:PlaceHolder ID="groupPlaceholder" runat="server" />
                                                    </table>
                                                </LayoutTemplate>
                                            </asp:ListView>
                                        </tr>
                                    </table>
                                </Content>
                            </cc1:AccordionPane>
                            <cc1:AccordionPane ID="AccordionPane4" runat="server">
                                <Header>
                                    <a href="" class="accordionLink">
                                        <asp:Label ID="LblMediumLowProducts" runat="server" Text="Medium-Low ({0})"></asp:Label>
                                    </a>
                                </Header>
                                <Content>
                                    <table>
                                        <tr>
                                            <asp:ListView ID="LwMediumLowEndProducts" runat="server" DataKeyNames="ID" ItemPlaceholderID="itemPlaceholder"
                                                GroupItemCount="5" GroupPlaceholderID="groupPlaceholder">
                                                <GroupTemplate>
                                                    <tr>
                                                        <asp:PlaceHolder runat="server" ID="itemPlaceholder" />
                                                    </tr>
                                                </GroupTemplate>
                                                <ItemTemplate>
                                                    <td id="Td1" runat="server" style="">
                                                        <div class="prod">
                                                            <asp:ImageButton ID="ImageButton2" runat="server" ImageUrl='<%# "/User/img.aspx?id=" + Eval("PictureID")+"&thumb" %>'
                                                                alt="" Width="74" Height="48" title='<%# Eval("ProductName") %>' OnCommand="BtnPrdImg_Click"
                                                                CommandArgument='<%# Eval("ID") %>' />
                                                            <div class="prod_hightlight_<%# Eval("HighLight").ToString() %>">
                                                            </div>
                                                    </td>
                                                </ItemTemplate>
                                                <EmptyDataTemplate>
                                                    <table style="">
                                                        <tr>
                                                            <td>
                                                                Ingen produkter i denne kategori.
                                                            </td>
                                                        </tr>
                                                    </table>
                                                </EmptyDataTemplate>
                                                <LayoutTemplate>
                                                    <table>
                                                        <asp:PlaceHolder ID="groupPlaceholder" runat="server" />
                                                    </table>
                                                </LayoutTemplate>
                                            </asp:ListView>
                                        </tr>
                                    </table>
                                </Content>
                            </cc1:AccordionPane>
                            <cc1:AccordionPane ID="AccordionPane5" runat="server">
                                <Header>
                                    <a href="" class="accordionLink">
                                        <asp:Label ID="LblLowProducts" runat="server" Text="Low ({0})"></asp:Label>
                                    </a>
                                </Header>
                                <Content>
                                    <table>
                                        <tr>
                                            <asp:ListView ID="LwLowEndProducts" runat="server" DataKeyNames="ID" ItemPlaceholderID="itemPlaceholder"
                                                GroupItemCount="5" GroupPlaceholderID="groupPlaceholder">
                                                <GroupTemplate>
                                                    <tr>
                                                        <asp:PlaceHolder runat="server" ID="itemPlaceholder" />
                                                    </tr>
                                                </GroupTemplate>
                                                <ItemTemplate>
                                                    <td id="Td1" runat="server" style="">
                                                        <div class="prod">
                                                            <asp:ImageButton ID="ImageButton2" runat="server" ImageUrl='<%# "/User/img.aspx?id=" + Eval("PictureID")+"&thumb" %>'
                                                                alt="" Width="74" Height="48" title='<%# Eval("ProductName") %>' OnCommand="BtnPrdImg_Click"
                                                                CommandArgument='<%# Eval("ID") %>' />
                                                            <div class="prod_hightlight_<%# Eval("HighLight").ToString() %>">
                                                            </div>
                                                    </td>
                                                </ItemTemplate>
                                                <EmptyDataTemplate>
                                                    <table style="">
                                                        <tr>
                                                            <td>
                                                                Ingen produkter i denne kategori.
                                                            </td>
                                                        </tr>
                                                    </table>
                                                </EmptyDataTemplate>
                                                <LayoutTemplate>
                                                    <table>
                                                        <asp:PlaceHolder ID="groupPlaceholder" runat="server" />
                                                    </table>
                                                </LayoutTemplate>
                                            </asp:ListView>
                                        </tr>
                                    </table>
                                </Content>
                            </cc1:AccordionPane>
                        </Panes>
                    </cc1:Accordion>
                </div>
                <div>
                </div>
            </fieldset>
        </div>
    <asp:Panel ID="PnlNewProduct" runat="server" Style="display: none; width: 310px;
        background-color: White; border-width: 2px; border-color: Black; border-style: solid;
        padding: 20px;"  >
        <div style="float: left">
            <asp:Image ID="PrdImage" runat="server" ImageUrl="/User/img.aspx?id=11" Width="148"
                Height="96" Style="border: solid 1px #000" />
        </div>
        <div style="float: right">
            <asp:Panel ID="PnlProductInfo" runat="server" >
<%--            <asp:Label ID="LblPictInfo1" runat="server" Text="1.Skal være JPG."></asp:Label><br />
            <asp:Label ID="LblPictInfo2" runat="server" Text="2.Præcist 732x472 pixel."></asp:Label><br />
            <asp:Label ID="LblPictInfo3" runat="server" Text="3.Opløsning 300 dpi."></asp:Label>--%>
            </asp:Panel>
        </div>
        <div>
            <asp:FileUpload ID="ProdPicture" runat="server" /><br />
        </div>
        <div style="float: left">
            <br />
            <asp:Label ID="LblCategory" runat="server" Text="* Produktkategori" Width="125px" Font-Bold></asp:Label>
            <asp:DropDownList ID="DDLCategory" runat="server" DataSourceID="DDLCategorySource"
                DataTextField="Name" DataValueField="ID" Width="171px">
            </asp:DropDownList>
            <br />
            <asp:LinqDataSource ID="DDLCategorySource" runat="server" ContextTypeName="XBODataContext"
                Select="new (ID, Name)" TableName="ProductCategories">
            </asp:LinqDataSource>
            <asp:Label ID="LblPrdGroup" runat="server" Text="* Produktgruppe" Width="125px" Font-Bold></asp:Label>
            <asp:DropDownList ID="DDLProductGroups" runat="server" DataSourceID="DDLProductGroupsSource"
                OrderBy="ID" DataTextField="Name" DataValueField="ID" Width="171px">
            </asp:DropDownList>
            <br />
            <asp:LinqDataSource ID="DDLProductGroupsSource" runat="server" ContextTypeName="XBODataContext"
                OrderBy="ID" Select="new (ID, Name)" TableName="ProductGroups">
            </asp:LinqDataSource>
            <asp:Label ID="LblMaker" runat="server" Text="* Producent" Width="125px" Font-Bold></asp:Label>
            <asp:TextBox ID="MakersBox" runat="server" Width="167px"></asp:TextBox><br />
            <asp:Label ID="LblProdName" runat="server" Text="* Produktnavn" Width="125px" Font-Bold></asp:Label>
            <asp:TextBox ID="ProdNameBox" runat="server" Width="167px"></asp:TextBox><br />
            <asp:Label ID="LblProdLink" runat="server" Text="URL til produkt" Width="125px"></asp:Label>
            <asp:TextBox ID="ProdLink" runat="server" Width="167px"></asp:TextBox><br />
            <asp:Label ID="LblProdPrice" runat="server" Text="Pris (DKK)" Width="125px"></asp:Label>
            <asp:TextBox ID="ProdPrice" runat="server" Width="167px"></asp:TextBox><br />
            <asp:Label ID="LblBrochureEmail" runat="server" Text="Brochure Email" Width="125px"></asp:Label>
            <asp:TextBox ID="BrochureEmail" runat="server" Width="167px"></asp:TextBox><br />
            <asp:Label ID="LbLSampleEmail" runat="server" Text="Vareprøve Email" Width="125px"></asp:Label>
            <asp:TextBox ID="SampleEmail" runat="server" Width="167px"></asp:TextBox><br />
            <asp:Label ID="LblContactEmail" runat="server" Text="Kontakt Email" Width="125px"></asp:Label>
            <asp:TextBox ID="ContactEmail" runat="server" Width="167px"></asp:TextBox><br />
            <br />
        </div>
        <div style="float: left">
            <asp:CheckBox ID="ProductFocus" runat="server" Text="Fokus" /><br />
            <asp:CheckBox ID="SampleAvailable" runat="server" Text="Vareprøve Mulig" /><br />
            <asp:CheckBox ID="BrochureAvailable" runat="server" Text="Brochure Mulig" /><br />
            <asp:CheckBox ID="ContactAvailable" runat="server" Text="Kontakt Mulig" />
        </div>
        <div style="text-align: right;">
            <asp:Button ID="BtnProductOk" runat="server" Text="OK" Width="70px" UseSubmitBehavior="True"
                OnClick="BtnProductOk_Click" /><br />
            <asp:Button ID="BtnProductCancel" runat="server" Text="Annuller" UseSubmitBehavior="True" /><br />
            <br />
            <asp:Button ID="BtnDeleteProduct" runat="server" Text="Slet Produkt" Visible="false"
                OnCommand="BtnDeleteProduct_Command" />
            <asp:HiddenField ID="PrdEdit" runat="server" />
        </div>
    </asp:Panel>

</asp:Content>
Avatar billede Syska Mester
04. august 2010 - 13:09 #3
Kan du genskabe problemet i mindre skala, uden alt kode som ikke er relevant for selve fejl ?

mvh
Avatar billede Syska Mester
04. august 2010 - 13:10 #4
Du er godt klar over koden er udkommenteret i det du har postet ?
Avatar billede millerbean Praktikant
04. august 2010 - 13:19 #5
Er klar over at det er udkommenteret.

Har denne side som virker fint
<%@ Page Title="" Language="C#" MasterPageFile="~/XBO_Fluid.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Projects.aspx.cs" Inherits="Arkitekt_Projects" %>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="head" Runat="Server">
</asp:Content>
<asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="Content" Runat="Server">
    <div style="width: 430px; margin-left:300px; margin-top:150px; padding-left: 5px">
        <div style="width: 100%">
            <fieldset style="width: 100%; height: 245px;">
                <legend>Projekt-oversigt</legend>
                <asp:GridView ID="ProjectList" runat="server" BackColor="White" BorderColor="#CCCCCC"
                    BorderStyle="None" BorderWidth="1px" CellPadding="4" ForeColor="Black" GridLines="Horizontal"
                    AutoGenerateColumns="False" OnSelectedIndexChanged="ProjectList_SelectedIndexChanged"
                    AllowPaging="True" DataSourceID="ProjectsSource">
                    <Columns>
                        <asp:BoundField HeaderText="Dato" ItemStyle-Wrap="false" ItemStyle-Width="20%"
                            DataField="Dato" ReadOnly="True" SortExpression="Dato" DataFormatString="{0:%d. MMM}">
                        </asp:BoundField>
                      <asp:TemplateField HeaderText="Navn" ItemStyle-Wrap="false" ItemStyle-Width="89%"
                            ShowHeader="False">
                            <ItemTemplate>
                                <asp:LinkButton ID="LinkButton1" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Select"
                                    Text='<%# Bind("Projektnavn") %>'></asp:LinkButton>
                            </ItemTemplate>
                        </asp:TemplateField>
                        <asp:BoundField DataField="ID" ItemStyle-Width="0%">
                            <ItemStyle CssClass="Hidden" />
                            </asp:BoundField>
                    </Columns>
                    <FooterStyle BackColor="#CCCC99" ForeColor="Black" />
                    <PagerStyle BackColor="White" ForeColor="Black" HorizontalAlign="Left" Width="50px" />
                    <SelectedRowStyle BackColor="#CCCCCC" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                    <HeaderStyle BackColor="#000000" HorizontalAlign="Left" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                </asp:GridView>
                <asp:LinqDataSource ID="ProjectsSource" runat="server" ContextTypeName="XBODataContext"
                    OrderBy="ProjectStatusID asc" Select="new (DateProjectUpdated as Dato, Name as ProjektNavn, ID)"
                    TableName="Projects"
                    Where="ArchitectID == @ArchitectID &amp;&amp; ProjectStatusID == @ProjectStatusID">
                    <WhereParameters>
                        <asp:Parameter DefaultValue="0" Name="ArchitectID" Type="Int32" />
                        <asp:Parameter DefaultValue="0" Name="ProjectStatusID" Type="Int32" />
                    </WhereParameters>
                </asp:LinqDataSource>
            </fieldset>
        </div>
</asp:Content>

Har forsøgt at oprette en ny side f.eks. test og kopiereret relevant kode så virker det heller ikke på test siden.
Avatar billede Syska Mester
04. august 2010 - 14:23 #6
og det er ikke fordi dine:
                        <asp:Parameter DefaultValue="0" Name="ArchitectID" Type="Int32" />
                        <asp:Parameter DefaultValue="0" Name="ProjectStatusID" Type="Int32" />

Begge er 0 ... og derfor ikke udvælger noget fra din database ?

Eller at den er casesensitive ?
Select="new (DateProjectUpdated as Dato, Name as ProjektNavn, ID)"
<%# Bind("Projektnavn") %>

mvh
Avatar billede millerbean Praktikant
04. august 2010 - 17:19 #7
Dette her løste problemet

protected void GWProjectListSource_Selecting(object sender, LinqDataSourceSelectEventArgs e)
    {
        XBODataContext db = new XBODataContext();
        MembershipUser me = Membership.GetUser(HttpContext.Current.User.Identity.Name);
        XBOUser id = db.XBOUsers.Single(c => c.AspNetUserID == (Guid)me.ProviderUserKey);

        //  e.Result = db.Projects.Where(p => p.Name.Contains(TBFilter.Text));
        var Result = from p in db.Projects
                    where p.ProjectStatusID >= 29
                    group p by new
                                        {
                                            Id = p.ID,
                                            Name = p.Name,
                                            ProjectUpdated = p.DateProjectUpdated,
                                            ZipCode = p.Zip.ZipCode,
                                            ZipCodeName = p.Zip.ZipName,
                                            Type = p.ProjectType.Name,
                                            ProdCat = p.ProductCategory.Name,
                                            ProjectStatusID = p.ProjectStatusID,
                                            MediatorID = p.MediatorID,
                                            MediatorName = p.XBOUser2.Franchise.Name,
                                            MediatorProjectID = p.MediatorProjectID,

                                        }
                        into myGroup
                        select new
                        {
                            ID = myGroup.Key.Id,
                            Name = myGroup.Key.Name,
                            DateProjectUpdated = myGroup.Key.ProjectUpdated,
                            ZipCode = myGroup.Key.ZipCode  " "  myGroup.Key.ZipCodeName,
                            Type = myGroup.Key.Type,
                            ProdCat = myGroup.Key.ProdCat,
                            ProjectStatusID = myGroup.Key.ProjectStatusID,
                            MediatorID = myGroup.Key.MediatorID,
                            MediatorName = myGroup.Key.MediatorName,
                            MediatorProjectID = myGroup.Key.MediatorProjectID,
                        };

            e.Result = Result;
    }

Men forstår stadig ikke hvorfor den anden måde ikke virker 100%
Avatar billede Syska Mester
04. august 2010 - 17:48 #8
Så har det andet jo heller ikke virket på de andre sider som jeg lige kan se det.

Det her virker jo på mig som om du bruger et resultat fra en tidligere query ... og det bliver jo altid smidt ind i din query statement, med mindre du gør den ene linqsource afhængig af den anden ( jeg kan ikke huske hvordan man gør )
Men et eller andet sted i de wizards kan du fortælle hvor den skal kigge efter de parameters henne som du bruger ...

( lang tid siden jeg har rodet med asp.net webforms og dengang var der ikke LINQ )

mvh
Avatar billede Syska Mester
04. august 2010 - 18:04 #9
<asp:LinqDataSource ID="LinqDataSource1" runat="server">
                    <WhereParameters>
                        <asp:ControlParameter ControlID="DropDownList1" PropertyName="SelectedValue" Type="Int32" DefaultValue="0" />
                    </WhereParameters>
    </asp:LinqDataSource>

Noget ala sådan noget her kan du ... man kan vist også bruge GridView etc. som parameters.

Men i dit eksemple er jeg ret overbevist om de læses fra URL ... dvs. default.aspx?ProjectStatusID=10&ArchitectID=20
Avatar billede millerbean Praktikant
26. august 2010 - 11:24 #10
.