Avatar billede qazimodo Nybegynder
03. august 2010 - 16:49 Der er 8 kommentarer

Windows vil ikke boote? Panik!

Hej!

Strømmen gik under shut-down, på min stationære computer med XP.
Nu da jeg starter kan den ikke startet windows. Jeg når kun dertil hvor den "tæller ram osv." efter den initiale boot, og kan IKKE nå videre til der hvor der står "starter windows" på den sorte skærm med den blå streg der kører etc..
Jeg prøver at holde f8 i bund, men den vil heller ikke gå dertil hvor jeg kan vælge fejlsikret...
Så hvad pokker gør jeg nu???

Håber virkeligt i kan hjælpe!
Avatar billede giweo Juniormester
03. august 2010 - 16:53 #1
Prøv at hive alle USB stik ud, bortset fra mus/tastatur
Avatar billede qazimodo Nybegynder
03. august 2010 - 18:10 #2
Det virker desværre ikke....
HAr lige lavet en repair installation af XP, men intet ændrede intet...øvøv...
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2010 - 18:26 #3
Kan du komme i bios?
Booter den på harddisken, eller er den sat til 3 boot, så der er andet udstyr (usb eller noget andet) den tror den skal boote på?
Bootrækkefølge skal være cd rom først og herefter hdd.
Avatar billede qazimodo Nybegynder
03. august 2010 - 18:50 #4
Jeg kan sagtens komme ind i bios, jeg skal lige prøve at se om den er i angivne rækkefølge...
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2010 - 20:41 #5
Noget nyt?
Avatar billede qazimodo Nybegynder
03. august 2010 - 23:09 #6
Den gik heller ikke...MEN: jeg har brugt windows update, og det er åbenbart en fejl der af og til ses efter en opdatering...
http://forums.techarena.in/windows-xp-support/705905.htm
Jeg kan bare ikke lige se hvad han har gjort for at bedre det, men det er åbenbart lykkedes.

Alternativet er at køre ubuntu fra en cd, og lave en sikkerhedskopi af disken, og så ellers geninstallere hele skidtet....
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2010 - 15:24 #7
JA eller sætte disken i en sata ide converter, og overføre den vej til anden pc
Avatar billede qazimodo Nybegynder
05. august 2010 - 09:54 #8
Jeg har bestilt en ekstern HD igår, så jeg regner med at lave ubuntu-tricket og ellers håbe det går!