Avatar billede davidskp Nybegynder
31. juli 2010 - 17:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne alt mellem bbcode tags i string

Jeg bruger bbcode til et lille forum jeg roder med og jeg vil gerne kunne fjerne dette fra en string. Nærmere bestemt alt der er mellem [quote og [ /quote ] inkl. tags selv skal fjernes.

Bemærk at det er bevidst at der ikke er ] i den første da den både kan være [ quote ] og [ quote=Navn ]

Dvs. $string = "[ quote ] Her en er quote [ /quote ] Blabla"; skal blive til "Blabla"
og ligeledes skal $string = "[ quote=Navn ]Her en er quote[ /quote ] Blabla"; blive til "Blabla"

PS: ignorer mellemrum i ovenstående tags...den vil ikke vise det korrekt uden.

/dave
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2010 - 18:23 #1
prøv:

function bbstrip($s) {
    return preg_replace('#(\[quote)(.*?)(\[/quote])#', '', $s);
}
Avatar billede davidskp Nybegynder
01. august 2010 - 20:32 #2
Hm det virker umiddelbart ikke - det fjerner ikke noget.
Avatar billede davidskp Nybegynder
01. august 2010 - 20:33 #3
PS: jeg går ud fra at funktionen skal hedde:

function bbstrip($s) {
    return preg_replace('#(\[quote)(.*?)(\)#', '', $s);
}

Uden linieskiftene
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2010 - 20:38 #4
Den fjerner noget !

Men E's bb code detector har vist fjernet noget.

Jeg prøver lige med nogle ekstra melelmrum:

function bbstrip($s) {
    return preg_replace('#(\[ quote)(.*?)(\[ /quote ])#', '', $s);
}
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2010 - 20:38 #5
Det var bedre - der skal fjernes 3 mellemrum!
Avatar billede davidskp Nybegynder
01. august 2010 - 20:58 #6
Yes det virker :)

Mange tak arne, hvis du smider et svar så smider jeg points i din retning :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2010 - 21:02 #7
svar