Avatar billede welcro Nybegynder
03. januar 2000 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

datatype i tabel

jeg vil gerne ændre datatype i et tabelfelt, fra tekst til dato, det indtastede er skrevet i "format" 991224, og det giver problemer med formularer hvor der dukker en "vælg dato" boks op, da disse jo så vil have 00(2000) til at komme før 99(1999)
Avatar billede kenand Nybegynder
03. januar 2000 - 15:10 #1
Det burde ikke være noget problem at anvende proceduren date() til dit formål. Men vær opmærksom på, at kan være problematisk at vende datoer korrekt i tabeller.
Avatar billede welcro Nybegynder
05. januar 2000 - 07:56 #2
kenand:jeg forstår ikke hvad du mener med "proceduren" date(), måske har jeg udtrykt mig utydeligt, men jeg taler om en eksisterende DB med mange records
Welcro
Avatar billede welcro Nybegynder
05. januar 2000 - 07:59 #3
ups, skulle have været en kommentar
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
05. januar 2000 - 08:51 #4
Du kan bruge metoden CDate(Streng_eller_nummer) til at konvertere din dato om til en dato, men du får et lille problem da du ikke har en seperator, så du skal parse din streng og lave en ny streng med et format, f. eks. 99/12/24. Med metoden Format(Streng_eller_nummer) kan du formatere din dato som du vil have den.

Et eksempel:
Format("99/12/24", "yymmdd")
giver 991224

Held og lykke med det!
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
11. januar 2000 - 08:19 #5
Kan du bruge svaret ????
Avatar billede welcro Nybegynder
11. januar 2000 - 08:25 #6
jeg har ikke prøvet det endnu, jeg skal lige have en snak med en kollega som ved mere om VB end jeg gør, men umiddelbart tror jeg at det vil virke.
Så foreløbigt tak for hjælpen