Avatar billede goje Nybegynder
30. juli 2010 - 07:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 2008 rc2 GPO til software distribution

Jeg er ved at sætte en Win2k8 AD server op til et lille kontor med 20 ansatte og vil gerne bruge muligheden for at installer software via GPO.

Meeen ... jeg har en udfordring med at pakkerne bliver installeret for hver bruger første gang denne logger på en maskine. Dette sker uanset om softwaren allerede er installeret for en anden bruger.

Systemet er sat op med roaming profiler og softwaren bliver distribueret på brugerniveau - ikke maskin niveau da jeg ikke har kunnet få maskin niveau til at køre.

Er der nogen der kan forklare hvordan jeg undgår installation hver gang en bruger logger på en ny maskine hvis softwaren allerede er lagt på?
Avatar billede goje Nybegynder
30. juli 2010 - 10:01 #1
Fandt det - har skiftet til PC distribution ved at få PC'erne lagt i grupper ... virker fint.
Avatar billede Blandy Praktikant
30. juli 2010 - 10:04 #2
Ville det ikke også hurtig kunne give problemer med GPO på brugerniveau, hvirs folk skal låne andres maskiner, eller folk lige skal hurtig skal på et andet sted? Så vil der blive deployet på andres maskiner, så snart en fremmede logger på med en anderledes GPO og deployments.
Avatar billede goje Nybegynder
30. juli 2010 - 10:37 #3
Vi har heldigvis kun én konfiguration lige nu - men jo, for fremtiden er den den nuværende løsning klart bedst. :-)