Avatar billede smeier Nybegynder
29. juli 2010 - 12:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gem dato i 3 strings via query

En der kan hjælpe med at hente en dato fra min mysql og gemme den i 3 forskellige strings der indeholder henholdsvis, dag, måned og år?

Ville gøre det allerede i min sql query men ved ik rigtigt hvad jeg skal gøre herfra.

$sql = query ("SELECT DATE_FORMAT(date, ‘%d %M %Y') AS date FROM test WHERE id = '$id'");

Noget forslag?

Mvh Troels
Avatar billede dmdisco Nybegynder
29. juli 2010 - 13:25 #1
$sql = query ("SELECT DATE_FORMAT(date, ‘%d') AS `day`, DATE_FORMAT(date, ‘%M') AS `month`, DATE_FORMAT(date, ‘%Y') AS `year` FROM test WHERE id = '$id'"); ka vel bruges
Avatar billede smeier Nybegynder
29. juli 2010 - 13:57 #2
Præcis sådan noget jeg ledte efter.
Smid gerne et svar. og tak for hjælpen
Avatar billede dmdisco Nybegynder
29. juli 2010 - 14:32 #3
svar
Avatar billede wanze Nybegynder
29. juli 2010 - 20:38 #4
list($d,$m,$y) = explode("-",mysql_fetch_array(query ("SELECT DATE_FORMAT(date, ‘%d %M %Y') AS date FROM test WHERE id = '$id'")));