Avatar billede scorp-d Nybegynder
29. juli 2010 - 12:01 Der er 1 løsning

Benytte ASP.NET Membership provider i en Windows Forms Application

Hej.

Jeg har et Windows Forms program som går ind og opretter brugere, og giver dem forskellige roller etc. i en hjemmesides ASP.NET Membership Provider.

Kan sagtens oprette, slette, og rediger brugerne, men har lidt problemer med at tjekke deres roller etc.
Har tilføjet noget lignende dette i App.config, for at kunne benytte Roles.IsUserInRole:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
  <ConnectionStrings>
    <remove name="LocalSqlServer"/>
    <add name="LocalSqlServer" ConnectionString="……" providerName="System.Data.SqlClient" />
  </ConnectionStrings>
  <system.web>
    <roleManager enabled="true" />
    <membership
      <providers>
        <remove name="AspNetSqlMembershipProvider"/>
        <add name="AspNetSqlMembershipProvider"
            type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
            connectionStringName="LocalSqlServer"
            enablePasswordRetrieval="false"
            enablePasswordReset="true"
            requiresQuestionAndAnswer="false"
            applicationName="/"
            requiresUniqueEmail="false"
            passwordFormat="Hashed"
            maxInvalidPasswordAttempts="5"
            minRequiredPasswordLength="1"
            minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
            passwordAttemptWindow="10"
            passwordStrengthRegularExpression="" />
      </providers>
    </membership>
  </system.web>
</configuration>

Hvilket giver mig fejlen "Configuration system failed to initialize", og kan se at det sker selv hvis jeg kun tilføjer <System.Web> og </System.Web>.

Har set diverse folk som har postede at de godt kunne få noget identisk til at virke så forstår ikke helt hvad der foregår.

På forhånd tak
Scorp-D
Avatar billede scorp-d Nybegynder
29. juli 2010 - 12:23 #1
Glemte at App.Config er case-sensitive.

Jeg havde skrevet System.Web i stedet for system.web.