Avatar billede lk1218 Nybegynder
28. juli 2010 - 14:13 Der er 1 kommentar

Hvordan vises felter som er tomme

Jeg benytter Crystal reports og i den forbindelse skal jeg lave en rapport hvor jeg genre vil vise status for nogle forskellige sager.
Der er 6 forskellig muligheder
"Working"
"Open"
"Wait For sol"
"Assigned"
"Wait for RFC"
"Wait for RFS"

I min sidste søgning fik jeg kun følgende frem antal for hver status:
"Working" 34
"Open" 23
"Wait For sol" 3

Men jeg vil gerne have de andre frem også blot med resultatet 0 (læs = Nul)
Men da der ikke er nogen sager i denne status viser mit udtræk fra databasen det jo ikke. Hvordan omgås jeg det.
Jeg ved skal forsøge at forsøge at fokusere på noget der så er der (felter med værdier) men jeg kan blot ikke gennemskue hvordan.

Kan I hjælpe mig

På forhånd tak
Jeg kan evt. kontaktes på tlf: 20958283
Avatar billede teepee Nybegynder
28. juli 2010 - 15:17 #1
Der hvor du linker dine tables skal du bruge en outer join, alternativt så lav et view i databasen hvor du gør det og brug så dette view i stedet.