Avatar billede encorez Nybegynder
28. juli 2010 - 13:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Update med tilføjelse

Hej

Jeg vil gerne lave en MYSQL-query hvor jeg tilføjer tekst til en longtext felt hvor der i forvejen står noget.
Men hvis det kan lade sig gøre, så kan jeg ikke finde den rette syntax lige nu.

Jeg forstiller mig noget som

$ny_tekst = "dette er den nye tekst";
mysql_query("Update Mintabel set tekstfelt=tekstfelt.'$ny_tekst' where id='99'");
Jeg håber I kan se hvad jeg vil og kan svare på om det overhovedet kan gøres, og hvordan.

På forhånd tak
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. juli 2010 - 14:22 #1
mysql_query("Update Mintabel set tekstfelt='". $ny_tekst ."' where id=99");
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2010 - 15:12 #2
proev:

mysql_query("Update Mintabel set tekstfelt=CONCAT(tekstfelt,'$ny_tekst') where id='99'");
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. juli 2010 - 15:29 #3
Jaaaa, nu forstår jeg hvad du mener, når Arne kom med sit strå til stakken. Håber ikke du nåede at bruge mit forslag.
Avatar billede encorez Nybegynder
29. juli 2010 - 08:40 #4
Det virker som ønsket Arne.
Læg et svar som tak for hjælpen.

Og tak for forslaget Michael.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2010 - 15:08 #5
svar