Avatar billede melle Nybegynder
27. juli 2010 - 08:50 Der er 1 løsning

Nogen gode idéer? Pæne URL's

Hej!
Jeg arbejder på at få det her med pæne URL's til at virke, og jeg er røget ind i et problem.
I min .htaccess har jeg følgende:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On

RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-f

RewriteRule ^.*$ ./index.php

Og i min index.php har følgende:

$request  = str_replace("/muoa2/", "", $_SERVER['REQUEST_URI']);
$params    = split("/", $request);

$design = "design1";

$mappe = "dash/";
$side = "index";

if ($params[1] !=""){
    $side = $params[1];
}
if ($params[0] !=""){
    $mappe = $params[0] . "/";
}

#echo $mappe;
#echo "<br>pages/" . $mappe . $side . ".php";

$page_content = file_get_contents("design/". $design . "/main.html");
$page_content = str_replace("!!HEADER!!", file_get_contents("design/" . $design . "/header.php"),$page_content);
$page_content = str_replace("!!MENU!!", file_get_contents("design/" . $design . "/left_column.php"),$page_content);
$page_content = str_replace("!!FOOTER!!", file_get_contents("design/" . $design . "/footer.php"),$page_content);

if (file_exists("pages/" . $mappe . $side . ".php")) {
    $page_content = str_replace("!!INDHOLD!!", file_get_contents("pages/" . $mappe . $side . ".php"),$page_content);
} else {
    echo "404";
}

echo $page_content;

Det virker sådan set godt nok hvis jeg skriver adressen: muoa2/kartotek
Men hvis jeg skriver adressen muoa2/kartotek/ eller muoa2/kartotek/4, så "glemmer" den min css og js filer.
Min tanke er at når jeg kommer ind på muoa2/kartotek/ tror den jo at filen ligger i mappen kartotek og så passer stien til min css ikke mere.

Så mit spørgsmål er, hvordan sørger jeg for at min sti altid vil passe til min css?
Avatar billede melle Nybegynder
27. juli 2010 - 10:27 #1
Fandt selv løsningen med et Base tag i min main.html