Avatar billede AnoPem Nybegynder
27. juli 2010 - 01:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Msgboxes hjælp

Hej jeg er rimelig ny og ved ikke så meget om VB ednu men jeg er ved at lave et lille program hvor man kan lave en "msgbox" hvor man selv kan skrive titlen og så lave den med "critical" skilt og det men jeg mangler en sidste del, jeg vil gerne kunne gemme den box jeg laver så at jeg kan åbne den i et .bat fil eller en .vbs fil.

Her er koden hvis nogen kan hjælpe?

[code] Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
If RadioButton1.Checked = True Then
MsgBox("" & TextBox2.Text, MsgBoxStyle.Critical, "" & TextBox1.Text)
ElseIf RadioButton2.Checked = True Then
MsgBox("" & TextBox2.Text, MsgBoxStyle.Information, "" & TextBox1.Text)
ElseIf RadioButton3.Checked = True Then
MsgBox("" & TextBox2.Text, MsgBoxStyle.Exclamation, "" & TextBox1.Text)
ElseIf RadioButton4.Checked = True Then
MsgBox("" & TextBox2.Text, MsgBoxStyle.YesNo, "" & TextBox1.Text)
End If
End Sub

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click

End Sub
End Class
[/code]
Avatar billede AnoPem Nybegynder
27. juli 2010 - 01:35 #1
Fejl i koden

Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If RadioButton1.Checked = True Then
            MsgBox(TextBox2.Text, MsgBoxStyle.Critical, TextBox1.Text)
        ElseIf RadioButton2.Checked = True Then
            MsgBox(TextBox2.Text, MsgBoxStyle.Information, TextBox1.Text)
        ElseIf RadioButton3.Checked = True Then
            MsgBox(TextBox2.Text, MsgBoxStyle.Exclamation, TextBox1.Text)
        ElseIf RadioButton4.Checked = True Then
            MsgBox(TextBox2.Text, MsgBoxStyle.YesNo, TextBox1.Text)
        End If
    End Sub

    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click

    End Sub
End Class
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2010 - 02:03 #2
Når du builder eb VB.NET app får du helt automatisk en EXE der kan kaldes fra diverse scripts.
Avatar billede AnoPem Nybegynder
27. juli 2010 - 14:46 #3
Jeg vil gerne vide hvordan man gemmer 2 textboxe og når man så åbner den .vbs eller .bat fil står der @echo off/Msgbox og det men i textboxene skal man bare skrive ex til title: Hej og Text: Hej der

så skriver den i den vbs eller bat fil man gemmer msgbox og det der skal stå og så når man trykker på filen åbner den som en msgbox med det man har skrevet i title og text
Avatar billede AnoPem Nybegynder
01. oktober 2010 - 17:51 #4
Skal ikke bruge svar mere