Avatar billede Jim Rasmussen Novice
26. juli 2010 - 18:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rigtigt eller forkert?

Hey.

Jeg har efter et par dages søgen og prøven frem og tilbage fundet frem til den her kode hvis man skal croppe et billede

public string GenerateImageCrop(string ImagePath, string ImagePathTo, int NewWidth)
    {
        System.Drawing.Image bm = System.Drawing.Image.FromFile(ImagePath);

        int NewMaxHeight;
        int NewHeight = bm.Height * NewWidth / bm.Width;

        if (NewHeight >= 120)
        {
            NewMaxHeight = 120;
        }
        else
        {
            NewMaxHeight = NewHeight;
        }

        Bitmap Resized = new Bitmap(NewWidth, NewMaxHeight);

        Graphics g = Graphics.FromImage(Resized);

        g.DrawImage(bm, new Rectangle(0, 0, Resized.Width, NewHeight), 0, 0, bm.Width, bm.Height, GraphicsUnit.Pixel);

        g.Dispose();
        bm.Dispose();

        Resized.Save(ImagePathTo, ImageFormat.Jpeg);

        return Path.GetFileName(ImagePathTo.ToString());
    }

Den sørger for at billedet efter at blive resized til en bredde på 120px maks har en højde på 120px.

Men har jeg gjort det ok? eller er der en nemmere måde? (:
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2010 - 19:04 #1
hvad har du gjort?
programmøren har lavet det ok.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
26. juli 2010 - 20:25 #2
altså det er mig selv der har sat det hele sammen. ville bare høre om jeg har gjort det ok, eller der var en nemmere måde, jeg er programøren
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
26. juli 2010 - 20:26 #3
*Programmøren
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2010 - 20:36 #4
ok, så - du har søgt og fundet frem til... Den har jeg så misforstået - jeg troede, du havde søgt på nettet.
Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan du kan mindske koden - du skal jo køre på bredde og højde.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
27. juli 2010 - 00:21 #5
ved jeg, men ok (: ville bare lige høre,

men ja, altså har søgt på nettet over hvordan man gør, og ud fra de informationer og eksempler der var et finde , har jeg klasket mit eget sammen (:

Skulle bare lige være sikker på at det ikke var helt hen i vejret.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
29. juli 2010 - 16:17 #6
sv