Avatar billede hawk88 Nybegynder
26. juli 2010 - 12:30 Der er 4 kommentarer

Dekode sms fra GSM modem

Hej

Vi er igang med at lave en hjemmeside hvor man skal kunne trykke på en knap også sender den en sms til en enhed, enheden sender så en sms besked tilbage til GSM modemmet omkring fx. temperaturen.

Vi har fået det til at virke med at sende SMSen via PHP.

Men vi kan ikke modtage med PHP. Derfor tænkte vi på at lave et program der kan decode fra GSM modemmet.

Men vi er ikke de store hajer i C# programmering.

Er der nogen der har en ide om hvordan vi får lavet dette program?

Alt hjælp kan bruges. :)

Vi havde tænkt på at lade programmet står og køre som en service. Så når den modtager skal den smide det ind i en SQL database, som vi herefter kan hente ud og bruge på vores hjemmeside.

Håber i kan hjælpe. :)
Avatar billede lasserasch Juniormester
26. juli 2010 - 14:40 #1
I min virksomhed arbejder vi utrolig meget med sms kommunikation.

Både 1 vejs og 2 vejs.

Der er flere fremgangsmåder man kan bruge.

1. Man kan købe sig til software som står for kommunikationen mellem din applikation og GSM modemmet. F.eks. Active Experts SMS Server applikation.

Der får du det hele leveret på et sølvfad uden at være begrænset på nogen måde.

Vi bruger den applikation på mange sites hvor der skal sendes og modtages sms'er.

Prisen er nok showstopper her. Det koster omkring 10.000,- Kr.

2. Brug en service som f.eks. mobitech.dk
Det koster lidt hver måned, men til gengæld kan du så sende sms'er via URL posts hvilket også er rimelig nemt. Her skal du så bare selv encode dine beskeder hvilket kan være lidt tricky, men stadig overkommeligt.

Indkommende beskeder bliver også posted til en URL som du opgaver til dem. På den måde læser du bare url'en og kan hente afsender, besked osv ud fra den.

3. Hvis du vil kode det hele selv, så brug et 3. parts API. F.eks. http://www.activexperts.com/xmstoolkit/

Mvh.
Lasse
Avatar billede Spotgun Seniormester
26. juli 2010 - 16:20 #2
I forlængelse af Lasses første løsningsforslag, så kunne man også kigge nærmere på en SMS komponent til .NET fra Logix Mobile. Den har jeg tidligere benyttet til lignende projekter, og den er relativt nem at arbejde med.

Og afhængig af hvor mange features du har brug for, så er den heller ikke voldsomt dyr. Se mere her: http://www.logixmobile.com/products/mcorelib/prices.asp
Avatar billede hawk88 Nybegynder
11. august 2010 - 22:21 #3
Vi fik lavet et program i C# som både sender og modtager.

Men ellers tak for forslagene :)
Avatar billede lasserasch Juniormester
17. september 2010 - 09:41 #4
Venligst luk tråden. Hvis du ikke vil give points til nogen så opret et svar og giv points tilbage til dig selv.

Mvh.
Lasse