Avatar billede fasterlars Nybegynder
26. juli 2010 - 08:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bedste løsning til en "dynamisk" submit form

Hej.

Jeg er ved at udvikle en tilmeldingsside til en idrætsforening, og er stødt på en interessant problemstilling.

Normalt når man udfylder en submit form, er der x antal statiske felter som udfyldes, og når der trykkes submit læser klient eller server hvad der står i disse felter og evt. lagrer dataen i en database. Fint nok, men i mit tilfælde er det lidt anderledes.

I denne idrætsforening er det muligt at at tilmelde sig, med x antal børn. Dvs. at når en person udfylder formen, kan vedkommende trykke på 'tilføj barn', hvorefter en tabel skal blive synlig (jquery/javascript) med input felter om barnets information. Ønskes der flere børn, kan man blot trykke på 'tilføj barn' igen.

Det vil altså sige at jeg på forhånd ikke er klar over hvor mange børn der kan blive registreret på sådan en tilmelding.

Kogt ned kan jeg formulere mit spørgsmål således: Hvordan genererer jeg et dynamisk antal input felter, som jeg senere kan iterere eller indsamle data fra på en struktureret måde?
Jeg har jo ikke mulighed for at give dem noget unikt id jeg senere kan referere til...
Jeg benytter mig pt. af jquery, ajax og JSON i et c# asp.net projekt.

Håber i kan hjælpe med en passende løsning. På forhånd tak :)
Avatar billede keysersoze Guru
26. juli 2010 - 09:03 #1
Tilføj kontrollerne dynamisk med ASP.NET; http://www.codeproject.com/KB/viewstate/retainingstate.aspx
Avatar billede fasterlars Nybegynder
17. september 2010 - 07:22 #2
Jeg fik løst problemet med jquery.