Avatar billede komputerdk Mester
25. juli 2010 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

kombinere streng og format dato til streng view

en måske nem en.

på sql server 2000 skal jeg sætte en tekst til en værdi, i access kan man lave  [værdi]&"tekst". hvordan gør jeg det på serveren ?
i access kan jeg lave format([værdi],"dd-mm")  som jeg så kan bruge tekststreng , hvordan kan jeg det på ms sql 2000 ?
Avatar billede Syska Mester
25. juli 2010 - 21:51 #1
Der findes sikkert bedre måder ... og smartere.

Men du kan være det sådan her:
DECLARE @Date datetime;
SET @Date = GETDATE();
print CAST(DATEPART(yy, @Date) AS VARCHAR) + ' - ' + CAST(DATEPART(mm, @Date) AS VARCHAR)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2010 - 22:18 #2
Det vigtige er brugen af plus til at konkatanere strenge og brug af cast for at konvertere til streng.

Man kan sagtens bruge:

CAST(DATEPART(dd, @Date) AS VARCHAR) + '-' + CAST(DATEPART(mm, @Date)
AS VARCHAR)

men man kan også bruge:

SUBSTRING(CONVERT(VARCHAR(10),@date,105),1,5)
Avatar billede komputerdk Mester
26. juli 2010 - 10:50 #3
Tak for svar

kan dog ikke bruge Declare i et view..

fandt fejlen, skulle lave en CAST for at få kombineret en streng

'<a href = tel:' + CAST(dbo.kunde.kundetlf AS VARCHAR) + '>' + CAST(dbo.kunde.kundetlf AS VARCHAR) + '</a>'

arne_v svar tak ?
Avatar billede Syska Mester
26. juli 2010 - 14:41 #4
Ergo også det jeg gjorde, da jeg ikke havde din table, skulle jeg jo "opfinde" noget data og cast det ...

Ligesom jeg kunne have skrevet

SELECT SomeVar = CAST(SomeDataTime AS VARCHAR) FROM Table

Men overstående er jo ikke 100% klart hvad jeg gør, derfor brugte jeg declare for at du kunne se hvad jeg gjorde og ikke skulle gætte mine data typer.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2010 - 21:18 #5
svar fra mig

skal buzzzz ikke også have?
Avatar billede komputerdk Mester
20. september 2010 - 07:25 #6
Jo, buzz kommer du også med et svar?
Avatar billede Syska Mester
22. september 2010 - 22:07 #7
svar.