Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 21:41 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

C# hjælp til at gemme (:

Hej experter

Har lige lavet en lommeregner i C# og vil godt gemme den, sådan så jeg kan åbne den som et program og bruge den hvis jeg skal regne noget ud (:

Men hvordan gør jeg det?

MVH Christian Larsen
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
24. juli 2010 - 21:47 #1
Det kommer jo så an på om du valgt at bruge Visual Studio eller du valgte at bruge notepad og så vil bruge en commaprompt compiler.
Avatar billede Syska Mester
24. juli 2010 - 21:48 #2
Den ligger i din projekt mappe.
bin\Debug eller bin\Release ( hvis du bruger default VS path )

Alt efter det er Release eller Debug build.

mvh
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 21:52 #3
Hej bruger microsoft visual C# 2010 express

Hvordan gør jeg så hvis jeg skal gemme min lommeregner, så jeg kan bruge den som et program?
Avatar billede Syska Mester
24. juli 2010 - 21:54 #4
Se min kommentar.

Du skriver ikke om den er lavet i SL, WebForms, WinForms eller WPF, så der kan være mange måder ... men siden du har lavet en lommeregner når jeg også ud fra du har testet den.

mvh
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 21:56 #5
Hej sry ja har testen den og den virker fint både med plus, minus, gange, divider, osv. Har lavet den i WebForms
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
24. juli 2010 - 21:59 #6
Der er et menu punkt der hedder Debug. Den kan bruges hvis du vil teste dit program for fejl. vælg "start debugging".

Når det så er færdiggjort og der ikke kommer nogen fejl, så kan du vælge build -> build solution.

Derefter vil de være at finde i de mapper som buzzz har beskrivet.

Standard er under dokumenter -> visual studio \ projects \ dit projekt \ bin \ debug (for debug) eller release (for build)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 22:06 #7
Okej tak for svaret

men skal jeg ind under filer og trykke save all? eller kan du ikke hurtigt lige skrive en manual på hvor jeg skal gemme dem og hvordan, forstår det ikke helt S: sry

MVH Christian
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
24. juli 2010 - 22:11 #8
Når du trykker debug, eller build, så gemmes det automatisk.

prøv at se følgende:

http://www.kirupa.com/net/helloWorld4.htm
Avatar billede Syska Mester
24. juli 2010 - 22:12 #9
Hvis du kan køre dit program er den også på din computer. For det hele skal compiles for at det kan køre, ergo findes filen også.

Kig nu i de mapper vi har foreslået.
En sti kunne se ud som følgende:
D:\TFS\Solution\TestProjekt\bin\ ( og her vil så være Release og Debug ) alt efter hvad dine settings er.

mvh
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 22:27 #10
Arh sådan nu har jeg fundet ud af det tak drenge (:

Men har lige et spørgsmål mere (:
Kan man ikke lave nogle buttons selv i photoshop cs4 og ligge ind og bruge?
Avatar billede Syska Mester
24. juli 2010 - 22:57 #11
Jo, kan du godt.

Men så bør du nok kigge på WPF, da det er hell of a job at gøre pænt i WinForms.

mvh
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 23:00 #12
Okej tak for hjælpen
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
24. juli 2010 - 23:04 #13
Nu skriver han jo webForms....
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 23:05 #14
Så er det måske ikke sådan eller?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
24. juli 2010 - 23:18 #15
WPF er Windows Presentations Forms... dvs et GUI program, det har intet med web at gøre.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
24. juli 2010 - 23:19 #16
eller er jeg forkert på den... ?

Ifølge den her er jeg:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa480223.aspx
Avatar billede Syska Mester
24. juli 2010 - 23:30 #17
hah ... sikker på at jeg så han skrev "WinForms"

Men nu jeg kigger igen, kan jeg se at det er WebForms ... hmmm, ja, så er det jo nemt nok.

Sæt ImageSrc på din button, så er det fixed.

Men når han skriver: microsoft visual C# 2010 express ... så kan det ikke være Web, da den kun er til C# Win, WPF etc.

Så skulle det have været Visual Web Developper hvis det var til Web.

Så Tritte, du kommer med modsigende ting ... :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 00:02 #18
Øverst står der i programmet står der microsoft visual C# 2010 express og valgte webform? S:
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. juli 2010 - 00:04 #19
Det stammer muligvis fra hans tidligere spørgsmål, hvor han skriver at han gerne vil lære c# og hvor man nu kan få lidt info om det:
http://www.eksperten.dk/spm/914773
Avatar billede Syska Mester
25. juli 2010 - 00:18 #20
Smid noget kode på siden, så vi er 100% sikker på hvad du roder med og kan bedre hjælpe dig. Jeg er stadig ikke helt sikker på hvad du laver.

mvh
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 00:21 #21
Hehe okej her er f.eks. den lommeregner jeg har lavet (:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication1
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        bool plus = false;
        bool minus = false;
        bool multiply = false;
        bool divide = false;
        bool egual = false;
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void button7_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (egual)
            {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("1");
        }

        private void button8_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("2");
        }

        private void button9_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("3");
        }

        private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("4");
        }

        private void button5_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("5");
        }

        private void button6_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("6");
        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("7");
        }

        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("8");
        }

        private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("9");
        }

        private void button10_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                field.Text = "";
                egual = false;
            }
            field.Text = field.Text + ("0");
        }

        private void button11_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (field.Text.Contains(","))
            {
                return;
            }
            else
            {
                field.Text = field.Text + ",";
            }

        private void button15_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if(field.Text =="")
            {
                return;
            }
            else
            {
                plus = true;
                field.Tag = field.Text;
                field.Text = "";
            }

        private void button17_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            egual = true;
            if (plus)
            {
                decimal dec = Convert.ToDecimal(field.Tag) + Convert.ToDecimal(field.Text);
                field.Text = dec.ToString();
            }
            if (multiply)
            {
                decimal dec = Convert.ToDecimal(field.Tag) * Convert.ToDecimal(field.Text);
                field.Text = dec.ToString();
            }
            if (minus)
            {
                decimal dec = Convert.ToDecimal(field.Tag) - Convert.ToDecimal(field.Text);
                field.Text = dec.ToString();
            }
            if (divide)
            {
                decimal dec= Convert.ToDecimal(field.Tag) / Convert.ToDecimal(field.Text);
                field.Text = dec.ToString();
            }

        private void button14_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (field.Text == "")
            {
                return;
            }
            else
            {
                minus = true;
                field.Tag = field.Text;
                field.Text = "";
            }

        private void button13_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (field.Text == "")
            {
                return;
            }
            else
            {
                multiply = true;
                field.Tag = field.Text;
                field.Text = "";
            }

        private void button12_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (field.Text == "")
            {
                return;
            }
            else
            {
                divide = true;
                field.Tag = field.Text;
                field.Text = "";
            }

        private void button16_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            plus = minus = multiply = divide = false;
            field.Text = "";
            field.Tag = "";
        }

Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. juli 2010 - 00:28 #22
det er jo så netop en WinForms

"Win"dows"Forms"Application1

Form1 : Form

dvs for1 arver fra form, som kommer fra namespace:

system.windows.forms

det er ikke webform, men winform

Webform er til hjemmesider, winform er til gui apps der kører som exe filer
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 00:32 #23
Arh okej men hvordan gemmer jeg så min lommeregner så den bliver en .exe fil? S:
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 00:49 #24
Lige meget har fundet ud af hvordan jeg gør, og lommeregneren virker fint. Men har lige 2 spørgsmål mere jeg håber i kan hjælpe med, den lommeregner jeg har kan du gør vinduet stort, men hvordan gør jeg sådan så man ikke kan trykke der? er det i koden man skal skrive noget spiecelt eller? og det andet er man kan vist sætte et ikon ind oppe i venstre hjørne men det gider ikke rigtig?

MVH Christian