Avatar billede 4u2x Nybegynder
23. juli 2010 - 20:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fopen url adresse

Har prøvet fopen men får kun en fejl besked:

$handle = fopen("http://download.finance.yahoo.com/d/quotes.csv?s=DNORD.CO&f=bal1vxngh&e=.csv", "r");
$pieces = explode(",", $handle);
echo $handle;
echo $pieces[0];

Warning: fopen(http://download.finance.yahoo.com/d/quotes.csv?s=DNORD.CO&f=bal1vxngh&e=.csv) [function.fopen]: failed to open stream: No route to host

hvis jeg sætter @ foran fopen får jeg ingen fejlbesked, men samtidig er der heller ikke noget indhold at vise. Hvis jeg kopierer og indsætter adressen ind i min browser så virker linket fint. Nogen som kan forklare og hjælpe?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2010 - 20:42 #1
Den funktion er sandsynligvis lukket i din PHP-opsætning. Man anbefaler at bruge http://php.net/curl
Avatar billede 4u2x Nybegynder
23. juli 2010 - 20:52 #2
har prøvet med curl men får hverken fejlbesked eller indhold ud af nedenstående kode:

$ch = curl_init ("http://download.finance.yahoo.com/d/quotes.csv?s=DNORD.CO&f=bal1vxngh&e=.csv");
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
$yahoo = curl_exec ($ch);
echo $yahoo;
$pieces = explode(",", $yahoo);
echo $pieces[0];
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2010 - 22:06 #3
Mystisk, dit eksempel med cURL i #2 virker fint på min testserver.
Prøv følgende kode, fortæl os om nogle fejl og kig lidt på indholdet af filen yahoo.txt i samme mappe som php-filerne.

<?php
ini_set('display_errors',1);
error_reporting(E_ALL);
$ch = curl_init ("http://download.finance.yahoo.com/d/quotes.csv?s=DNORD.CO&f=bal1vxngh&e=.csv");
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
$yahoo = curl_exec ($ch);
file_put_contents('yahoo.txt', $yahoo);
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2010 - 22:52 #4
Det ser også helt rigtigt ud for mig, og virker når det testes.

Det at man hverken får vist data eller fejl kan skyldes en indstilling, der bevirker at man slet intet ser i tilfælde af fejl.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2010 - 23:14 #5
Men det burde #3 vel forhindre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2010 - 23:25 #6
Ja, hvis der ikke er fejl inden den når dertil - jeg formoder spørgerens kode-stump er en del af noget større.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2010 - 23:28 #7
Hmm, fejlbeskeden i spørgsmålet "...No route to host" kunne tyde på noget andet.

Hvor afvikles koden - egen webserver, webhotel ?
Avatar billede 4u2x Nybegynder
24. juli 2010 - 12:34 #8
Det afvikles på et webhotel. Der er kun den kode som jeg har vist her i filen.

Har lige prøvet det på egen webserver, og der får jeg fint indhold ud af min kode (curl koden).

Hvad skal bede min webhost om at åbne op for når jeg ringer til dem?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 13:11 #9
For mig lyder det som et godt spørgsmål, men det kan være erikjacobsen kan besvare det?

Hvad hedder din webhost?
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
26. juli 2010 - 11:21 #10
Kunne sagtens være en firewall der blokerer for udgående trafik på dit webhotel.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
05. september 2011 - 18:43 #11
lukker.. droppet