Avatar billede Sarsten Nybegynder
22. juli 2010 - 09:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HyperLink fra codebehind datatable

Hejsa,

Jeg har et problem med mit gridview, jeg benytter en datatable til at fremstille Columns, i min codebehind skal jeg bruge en HyperLink column, jeg prøvede med typeof(HyperLink) og brugte, og prøvede mig frem med hits jeg fandt på google men ingenting hjalp, problemet er at jeg skal have et HyperLink i min sidste DataTable Column, hvordan gør man dette?

public void Findrecent()
        {
HyperLink link = new HyperLink();
            link.NavigateUrl = "http://www.microsoft.net";
            link.Text = "Download";

            DataSet ds = new DataSet();
            string[] path = Directory.GetFiles(@"C:\folder", "*.pdf");
            DataTable dt = new DataTable();
            dt.Columns.Add("Column1");
            dt.Columns.Add("Column2");
            dt.Columns.Add("Column3");
            dt.Columns.Add("Column4");
            dt.Columns.Add("Link");

            for (int i = 0; i < path.Length; i++)
            {
                DateTime Created = File.GetCreationTime(path[i]);

                string[] words = path[i].Split('_');

                dt.Rows.Add(Created.ToString(), words[1], words[2], words[3], path[i]);
                //list.Add(words[j]);
            }

            ds.Tables.Add(dt);

            try
            {
                GridView2.DataSource = ds.Tables[0].DefaultView;
                GridView2.DataBind();

            }
Avatar billede Pulchra Nybegynder
22. juli 2010 - 16:33 #1
Tror ikke det kan lade sig gøre. Kan du ikke oprette hele gridviewet i din markup som det nedenstående eksempel ?

        <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False">
            <Columns>
                <asp:BoundField HeaderText="Column1" DataField="Column1" />
                <asp:BoundField HeaderText="Column2" DataField="Column2" />
                <asp:BoundField HeaderText="Column3" DataField="Column3" />
                <asp:BoundField HeaderText="Column4" DataField="Column4" />
                <asp:HyperLinkField HeaderText="Link" DataTextField="Link" />
            </Columns>
        </asp:GridView>

Så kan du bruge HyperLinkField typen til at kunne opnå det du prøver.
Du kan læse om den her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.hyperlinkfield.aspx

/Hallur
Avatar billede Sarsten Nybegynder
02. september 2010 - 14:58 #2
Jeg lavede det også i mark up'en jeg kunne simpelthen ikke finde noget nogen steder. Tak, smid et svar for point.
Avatar billede Pulchra Nybegynder
02. september 2010 - 15:57 #3
Godt at det kunne bruges :)