Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2010 - 21:50 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

MySQL-Front | Flytning af database

Oprettede et spørgsmål den 02. 07. Jeg får ikke svar på det jeg spørger om, så nu opretetr jeg et nyt magen til.

Jeg skal meget snart flytte en database fra en adresse til en anden. Begge adresser befinder sig hos Gigahost, men der er tale om to forskellige konti (altså to forskellige ejere).

Jeg har brug for en præcis forklaring på hvordan jeg flytter databasen.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2010 - 21:51 #1
Fik i den anden tråd at vide at det skulle være nemt med programmet MySQL-Front. Så det ville jeg tjekke, men har problemer med selve installationen

Hvad skal man vælge i 'Connection type'?

Built-in
DLL
HTTP Tunnel

?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2010 - 22:02 #2
Jeg kender ikke MySQL-Front. men proev med:

Built-in

sa det lyder som en fornuftig default.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2010 - 22:23 #3
Tak. Ser ud til at virke.
Jeg fik efterfølgende indtaste User og Password. Gik ud fra det logisk vis måtte være det samme som login. Og det var det.

Jeg lukker ikke tråden endnu. Skal først se om jeg kan finde ud af det program. Hvis ikke, har jeg stadig brug for hjælp...

Kommer til at tænke på: Flytter eller kopiere jeg databasen ved at benytte programmet?
Risikoen er jo ikke helt den samme om det er det ene eller det andet.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2010 - 02:53 #4
Jeg gætter på at du ikke gøre nogen af tingene.

Jeg gætter på at du kopierer tabeller fra den ene database til den anden database.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2010 - 16:30 #5
Hvad er proceduren? Skal jeg placere mapper og filer først? Og så databasen bagefter?

Skal man bare trække mapper/filer fra det domæne det ligger på nu og over på det andet? Hvis ja, hvordan gør jeg det, når der er tale om to forskellige konti. Jeg kan jo kun logge på en ad gangen.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2010 - 04:30 #6
Hvis det program er ligesom de fleste andre programmer, så logger du ind i fra databasen, laver en backup (dump) af de tabeller du vil hav eover, logger ind i den anden database og loader backup (dump) der.

Intet med filer.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2010 - 12:55 #7
Intet med filer??

Jeg er slet ikke med. Lige nu ligger side på et af mit domæner. Den skal flyttes til et domæne som ikke tilhøre mig. Altså en helt anden konto. Så skal jeg vel også flytte alle de mapper/filer jeg hen ad vejen har uploadet...? Ellers forstå jeg slet ingenting.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2010 - 19:52 #8
Er der nogen som har, eller kan linke til, nogle vejledninger? Eller måske forklare det lidt detaljeret fra først til sidst??

Jeg føler mig pt overhovedet ikke rustet til dette.

Der er som sagt tale om flytning af en side fra et domæne til et andet. Og to forskellige konti, hvoraf det ene (det siden skal flyttes over på) _ikke er mit_.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2010 - 19:56 #9
Altså ikke kun vejledning i flytning af database, men det hele.

Vært er Gigahost.
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 21:00 #10
Det lyder som om du prøver at gøre det sværere end det er - Har du adgang til PHPMYADMIN? på begge konti?

Hvis ja gør du som beskrevet  i et af de andre indlæg lav et dump:

Klik på databasenavnet øverst
så du til højre i PHPMYADMIN har oversigten over alle dine filer
Gå ind under fanebladet EXPORT
vælg de filer du vil eksportere
der er et lille vindu øverst hvor alle tabelnavnene kommer frem
(fravælg alle)
og vælg de filer du vil have over.
Som default vælger programmet at eksportere som sql
og så gemmer den en fil på dit drev
-alternativt kommer der en side frem hvor du kan kopiere sql-koden fra
(vælg alt og kopier)
skift over til den anden database og
luk en tilfældig tabel op
Åbn fanebladet sql og
indsæt det kopierede (paste) ind i
det der står i feltet skal slettes.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2010 - 21:16 #11
Hvad med filer og mapper? Hvordan flytter jeg dem?

Og hvad skal jeg gøre først. Filer og mapper eller databasen?
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 22:01 #12
Jeg ville bare lave en kopi af mappen
og lægger den på mit drev et fornuftigt sted, med et fornuftigt navn,
koble op til serveren og lægge mappen med alle filerne ud på serveren.

Så ville jeg sørge for at databasen var kopieret også.

Derefter ville jeg lukke index filen op i min browser
og så kan det nok være, at der lige skal rettes lidt til,
men når man følger fejlmeldingerne, finder ud af hvor der er problemer,
så går det ret hurtigt med at finde fejlene.

Af og til gør jeg det at jeg kun lægger index filen ud,
så fortæller internetsiden mig hvad der mangler,
så lægger jeg den ud,

det er lidt mere langsommeligt,
men giver en et godt overblik over hvordan filerne hænger sammen.
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 22:09 #13
Hvis du skal lægge det på en side med eksisterende indhold må du lave en mappe der har dit nye indhold i sig med en index fil i ellers ødelægger du det eksisterende
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 22:11 #14
BACKUP ! Husk at tage en kopi af alt du IKKE ønsker at miste (jeg har prøvet at miste en del filer, og det er ikke sjovt)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2010 - 23:06 #15
Jeg har hele tiden en frisk backupup af alt.

Det du skriver 22:01:01 ved jeg ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til. Her er tale om et cms system (en WordPress side).
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2010 - 23:14 #16
Forstår ikke alt det emd index (det er i dette tilfælde i øvrigt en php.fil). Jeg skal jo "bare" have alle mapper/filer flyttet fra mit domæne over på det andet.

Tror ikke mit hoved kan følge med til dette. :/
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2010 - 02:48 #17
Vil du flytte en web app eller en MySQL database??

Du flytter en web app ved at kopiere filer.

filer gammelt hotel---(FTP)--->filer din PC---(FTP)--->filer nyt hotel

Du flytter en database ved at flytte data. Du har med 95% sandsynlighed slet ikke adgang til de filer hvor din MySQL data gemmes.

database gammelt hotel---(MySQL admin tool)---dump filer på din PC---(MySQL admin tool)--->database nyt hotel
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 04:44 #18
Hver gang jeg får et nyt svar, er der bare noget nyt jeg ikke forstår. :|

"MySQL admin tool" ?

"dump filer på din på" ?
Databasen er da ikke noget jeg kan/skal hente ned på min pc??
Avatar billede glensbo Nybegynder
24. juli 2010 - 15:34 #19
En ting ad gangen. Flytte data(kopi) fra din egen database til den nye database:
Har du gjort det?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 15:59 #20
Nej.

Jeg tror sgu ikke jeg tør kaste mig ud i det. Føler slet ikke jeg aner hvad jeg gør. Det ender bare galt - siden ser ikke ud som nu, ting fungere ikke osv - og så jeg skal til at udrede alt det, hvilket jeg sikkert heller ikke kan finde ud af.

Desuden er det en siden slet ikke min,men en jeg har lavet til en god ven (cms er nemt at finde ud af), og så er det ekstra vigitigt at flytningen lykkedes. Før jeg flytter denne over skal jeg nemlig også slette den side som ligger der i forvejen (og som i det mindste fungerer).

Tror jeg er nød til at lade andre tage sig af dette. Det ender bare galt. Kan fornemme det. Jeg aner ikke jo hvad jeg laver.
Avatar billede glensbo Nybegynder
24. juli 2010 - 16:12 #21
Var det en wordpress blog du skulle oprette?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 16:22 #22
Om jeg skulle oprette en WordPress blog?? Hvad mener du?? Det er bare en WordPress hjemmeside som der skal flyttes.
Avatar billede glensbo Nybegynder
24. juli 2010 - 16:31 #23
Har du selv lavet den Wordpress hjemmeside?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 16:32 #24
Nej, jeg kan ikke finde ud af dette. Det siver ikke ind. Jeg opgiver.

I må få pointene alligevel. Så har i ikke helt spildt jeres tid.
Avatar billede glensbo Nybegynder
24. juli 2010 - 16:36 #25
No cure - no pay
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 22:35 #26
Ha, så besluttede jeg alligevel at forsøge det. Jeg valgte løsningen med export/import, da det var den eneste forklaringe jeg fattede. Og så alligevel ikke - for jeg får en lorte fejlmedlding hver gang jeg prøver. ":D"

HVAD SAGDE JEG...!!!!

Jeg beskæftige mig ALDRIG igen med den slags fuck!

LUKKET!!!!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 22:36 #27
Fucking lort!