Avatar billede michaelfranz Nybegynder
21. juli 2010 - 15:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med SQL query

Hej eksperter.

Jeg har problemer med at få det rigtige ud af min database via en SQL streng.

Jeg har 3 tabeller.

En med medlemmer som har et id.
En anden med grupper som har et id.
En tredje med relationer som har både id for medlem og gruppe.

Så vil jeg gerne have lavet en SQL som hiver alt ud fra tabellen medlemmer hvor medlemmerne ikke allerede er i gruppen.

Dvs. de medlemmer som ikke er medlem af denne gruppe (gruppe id kommer som en session) skal så blive selected af denne SQL query

strSQL = "SELECT * FROM medlemmer WHERE NOT EXISTS (SELECT * FROM relations WHERE (gruppeid='" & id & "')) ORDER BY medlemsnavn"

Nogle der kan hjælpe ?

Måske en noob spørgsmål men wtf.!

På forhånd tak.
Michael Franz
Avatar billede michaelfranz Nybegynder
21. juli 2010 - 16:18 #1
strSQL = "SELECT * FROM medlemmer WHERE id <> ALL (SELECT medlemsid FROM relations WHERE (gruppeid='" & id & "')) order by medlemsnavn"

Til jer der er interesserede :)
Avatar billede michaelfranz Nybegynder
21. juli 2010 - 16:18 #2
Lukker tråden!