Avatar billede crlsn Nybegynder
21. juli 2010 - 11:59 Der er 4 kommentarer

Dynamisk checklist hvor output er billede

Hej.

Jeg har problemer med at en afkrydsningsliste i Excel. Listen skal være dynamisk og output skal være et billede.

Eksempel:

Listen indeholder
X1, X2, X3, X4, X5

Sætter jeg kryds i f.eks. X1 og X3, så skal der vises to billeder (Y1 & Y3) lige under hinanden.
Billederne bliver defineret på forhånd.

Min første udfordring er at lave en liste, som viser/skjuler billederne.
Derefter skal det være så billederne ligger sig under hinanden, så man f.eks. ikke får et stort mellemrum mellem Y1 og Y5, hvis man altså kun vælger X1 og X5.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig?
Avatar billede crlsn Nybegynder
21. juli 2010 - 13:18 #1
Nu er jeg kommet lidt længere.

Ved hjælp af denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/900368
-Kan jeg nu indsætte et billede ved at skrive en værdi enten over eller under 0.

Så er det vel sådan set at lave en liste med nogle værdier, og f.eks. tildele et billede værdien "1,2" osv.

Så spørgsmål 1 er delvis løst, nu skal billederne bare sætte sig selv ind fra top til bund, uden at ligge oven i hinanden, eller med tilfældigt mellemrum..
Avatar billede crlsn Nybegynder
21. juli 2010 - 13:34 #2
Jeg brainstormer lige lidt i tråden.

Man kan vel indsætte f.eks. 10 bokse, og så give hver boks den ønskede værdi, så styrer man jo rækkefølgen, og de vil altid aligne. Dem i bunden kan man jo undlade at give en værdi, så er de blanke?

Så skal man vel bare lave en dropdown menu, som har en værdi tilknyttet teksten.
Avatar billede gnowak Nybegynder
22. juli 2010 - 09:48 #3
Hej crlsn.

Du kan altid styre indsættelse af billede med en rutine.

sub sIndsaetBillede()
  with activesheet.pictures.insert("c:\billede.format")
    .left = range("f1").left
    .top = range("f1").top
  end with
end sub

Håber det hjælper dig lidt på vej.

Venlig hilsen.

Grzegorz Nowak, cand.merc.logistik

Portefølje: http://grn.dk/content/portfolio

CV: http://grn.dk/content/about-Grzegorz-Nowak
Avatar billede gnowak Nybegynder
22. juli 2010 - 09:51 #4
Du kan altid ændre range dynamisk så du indsætter billederne i de rette celler.