Avatar billede jkn83 Praktikant
20. juli 2010 - 13:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

countdown til et tidspunkt hver dag... how ?

Skal bruge en countdown timer der tæller timer, minutter, sekunder til kl 10.15 hver dag for eksempel. De eneste timer jeg lige har set kode til efter min søgning, går ud fra "current date" eller en given dato...

Skal gerne have lavet det sådan at så snart jeg ser tiden er gået og dem der har været inde og lave hvad de skulle på siden er færdige til tiden, kan jeg acceptere det og nulstille timeren ved et klik så den starter på ny igen.

Men altså kort sagt... en countdown timer der tæller timer minutter sekunder, til kl. 10.15, som så forbliver på 00:00:00 når tiden er gået, og med mulighed for at nulstille timeren til 10.15 igen.

100 point til en der kan fixe sådan en lille sag...

Takker på forhånd.
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2010 - 14:36 #1
altså du vil udskrive hvor lang tid der er til f.eks. kl. 10.15? og kun lade brugerne lave det de skal, hvis kl. er før 10.15, eller du har nulstillet tælleren?

ellers forstår jeg ikke helt hvordan det skal fungere...
Avatar billede jkn83 Praktikant
20. juli 2010 - 15:16 #2
Altså bare en der udskriver tiden, der skal ikke lukkes for noget når tiden er gået. Men så har folk en ide om hvornår tiden ER gået til det der skal laves...

Og så en mulighed for at nulstille tælleren så den endnu en gang tæller til 10.15
Avatar billede misgo Nybegynder
20. juli 2010 - 18:35 #3
ehmm.. skal den selv starte forfra når tiden er nået?
Avatar billede misgo Nybegynder
20. juli 2010 - 19:48 #4
har lige prøvet at lave det så der er en kan trykke på så tiden bliver opdateret :)

countdown.php:
[quote]
<?php

    $now = time();
    $goal = file_get_contents('totime.txt');
    $diff = $goal - $now;

    echo "Klokken nu: ".date("d-m-Y H:i:s", $now)."<br>Maal: ".date("d-m-Y H:i:s", $goal)."<br>";

    $hoursleft = $diff / 3600;
    $minutesleft = ($hoursleft - floor($hoursleft)) * 60;
    $secondsleft = ($minutesleft - floor($minutesleft)) * 60;

    if ($diff>0)
    {
        if ($hoursleft<10)
        {
            echo "0".floor($hoursleft).":";
        }
        else
        {
            echo floor($hoursleft).":";
        }

        if ($minutesleft<10)
        {
            echo "0".floor($minutesleft).":";
        }
        else
        {
            echo floor($minutesleft).":";
        }

        if ($secondsleft<10)
        {
            echo "0".floor($secondsleft);
        }
        else
        {
            echo floor($secondsleft);
        }
    else
    {
        echo "00:00:00";

        echo "
            <form action='' method='POST'>
            <input type='submit' name='submit' value='Opdater tid'>
            </form>
            ";
        if ($_POST['submit'])
        {
            $newtime = $goal + 86400;
            $file = fopen('totime.txt', 'w');
            fwrite($file, $newtime);
            fclose($file);
            echo "<meta http-equiv='refresh' content='1'>";

        }

?>
[/quote]

totime.txt:
[quote]
[/quote]
Avatar billede jkn83 Praktikant
20. juli 2010 - 19:48 #5
nej, som skrevet tidligere, skal den stå på 00:00:00 til reset bliver trykket på af en admin.
Avatar billede jkn83 Praktikant
20. juli 2010 - 20:44 #6
Ser fornuftigt ud. Det er da hvert fald en start :D
muligt at gøre så tiden kører realtime ?
Avatar billede misgo Nybegynder
20. juli 2010 - 21:59 #7
så den selv tæller ned uden at man skal opdatere siden?
det er muligt :) men ved bare ikke hvordan :) men kunne forestille mig du skal over i noget javascript så :)

men ellers kan du tilføje dette i toppen af koden:
echo "<meta http-equiv='refresh' content='0'>";

så bliver siden automatisk opdateret hele tiden :)

det er ikke noget jeg vil anbefale, for det er træls hvis opdaterer hele tiden :)
Avatar billede jkn83 Praktikant
20. juli 2010 - 22:18 #8
hmm, ja, sandt nok :/

Det er noget jeg lige må tage i en efterfølger til dette spørgsmål ;)

Smider du svar ?
Avatar billede misgo Nybegynder
20. juli 2010 - 23:35 #9
værsgo :)