Avatar billede misgo Nybegynder
19. juli 2010 - 18:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

endnu et preg_replace problem :)

Hvis min kildekode til en side ser sådan ud:
__________
<table>
    <tr>
        <td>
        Frugt
        </td>
        <td>
        Æbler
        </td>
        <td>
        Bananer
        </td>
        <td>
        Pærer
        </td>
        <td>
        Appelsiner
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
        Pris
        </td>
        <td>
        </td>
        <td>
        </td>
        <td>
        </td>
        <td>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
        Pakker
        </td>
        <td>
        </td>
        <td>
        </td>
        <td>
        </td>
        <td>
        </td>
    </tr>

</table>
__________

...og så jeg åbner den side i en ny fane, og kopierer den og hvor jeg derefter sætter den ind i et textområde.. så kommer det til at se sådan ud:
__________
Frugt    Æbler    Bananer    Pærer    Appelsiner
Pris    12    14    31    14
Pakker    2    1    3    1
__________

så vil jeg have den til at kunne skrive noget i den stil her:
Æbler...12
Bananer...14
Pærer...31
Appelsiner...14

man må vel kunne gøre det med noget preg_replace eller noget?

det skal lige siges at nogle gange er der flere frugter og andre gange er der måske mindre :)
Avatar billede intenz Novice
19. juli 2010 - 19:36 #1
Det er relativt komplekst, og jeg kan kun forestille mig meget specielle situationer hvor sådan noget er nødvendigt. Der er sikkert en bedre metode.

Hvad skal du bruge det til?

Din tabel, har du det data i en database eller lign., eller står det direkte i HTML koden?

Forstår ikke hvad du vil her? prøv at forklar det lidt bedre.

...og så jeg åbner den side i en ny fane, og kopierer den og hvor jeg derefter sætter den ind i et textområde.. så kommer det til at se sådan ud:
__________
Frugt    Æbler    Bananer    Pærer    Appelsiner
Pris    12    14    31    14
Pakker    2    1    3    1
__________

så vil jeg have den til at kunne skrive noget i den stil her:
Æbler...12
Bananer...14
Pærer...31
Appelsiner...14
Avatar billede misgo Nybegynder
19. juli 2010 - 20:11 #2
lad os sige jeg har fundet en tabel på internettet med de frugter.

den kopierer jeg (så kommer der jo ikke html koder med, men kun tab, eller hvad de hedder), så så ser den sådan her ud:

__________
Frugt    Æbler    Bananer    Pærer    Appelsiner
Pris    12    14    31    14
Pakker    2    1    3    1
__________

hvis jeg så sætter det lille stykke ind i et tekstområde, vil jeg have det konverteret til at der står frugten efterfulgt prisen på frugten.

fx

Æbler...12
Bananer...14
Pærer...31
Appelsiner...14
Avatar billede misgo Nybegynder
19. juli 2010 - 22:19 #3
ehmm.. kan en array ikke gøre det? er ikk så god til sådan noget der :D
Avatar billede flatov Nybegynder
23. juli 2010 - 10:25 #4
Jeg har kopieret dit data og sat det ind og arbejdet ud fra det. Forsøgte først med \t, men der var 4 mellemrum mellem hver ting.
Følgende skulle klare humlen, om det så er optimalt kan diskuteres.

<?
$yourString = "Frugt    Æbler    Bananer    Pærer    Appelsiner
Pris    12    14    31    14
Pakker    2    1    3    1";
$strTypes  = explode("\n", $yourString);

$strFruit = explode("\x20\x20\x20\x20", $strTypes[0]);
$strPrice = explode("\x20\x20\x20\x20", $strTypes[1]);

for($i = 1; $i < count($strFruit);$i++) {
echo $strFruit[$i] . "..." . $strPrice[$i] . "<br />";
}

?>
Avatar billede misgo Nybegynder
23. juli 2010 - 19:57 #5
tak skal du ha' du giver bare et svar :)
Avatar billede flatov Nybegynder
23. juli 2010 - 21:48 #6
Velbekomme :)