Avatar billede jensen363 Forsker
19. juli 2010 - 14:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filter = sidste registrering på en given dag

I forbindelse med et dataudtræk, skal jeg udtrække de 5 seneste sammenlignelige ugedage incl. dagsdato på forskellige tidspunkter af dagen.

Ktiterier er  :
Dato
Tid

Fælles for alle er, at jeg afhængig af tidspunktet for datagenerering, udelukkende skal have genereret data for de 4 tidligere datoer, kun skal medtage data til om med det aktuelle tidspunkt for dags dato.

Og .... tid er ikke et rigtigt tidsformat, men en nummerisk værdi som vel skal afgrænse som max(), men hvordan med de øvrige dages udtræk ???
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2010 - 18:23 #1
Tid og dato er ikke 2 forskellige ting - felttypen er 'dato og klokkeslet'

Hvis de af en eller anden uvist grund skal være opdelt - så lav en funktion der læggger dem sammen på rette vis. Dette udtryk kan så bruges i sql betingelsen ' (felt between int(now()) and now()) or (felt between int(now)-1 and now()-1) or (felt between int(now)-2 and now()-2)or (felt between int(now)-3 and now()-3) or (felt between int(now)-4 and now()-4)

Nu kan man desværre ikke kalde alle vba direkte, er der er en hel del redudans i de mange now() kald, så det er bedre med en funktion - ikke testet!

function uptoNowOn%(testTime,optional days=4)
  dim dix,nowV
  nowV=now()
  for dix=0 to days
    if testTime >= int(nowV) and testTime <=nowW then
      uptoNowOn=true
      exit function:endif:next
end function
Avatar billede jensen363 Forsker
20. juli 2010 - 08:27 #2
Fra datasource er dato og tid to forskellige dimensioner :-)

Jeg har fundet en workaround på problemet
Avatar billede jensen363 Forsker
08. september 2010 - 10:37 #3
Lukker