Avatar billede Himbear Nybegynder
19. juli 2010 - 01:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny hjemmeside til tinocordes.dk

Hej Eksperter,

Jeg har lavet en ny hjemmeside, som er meget anderledes end den gamle. Der er blog, artikler og anden opbygning. Jeg vil meget gerne høre jeres mening, kig på www.tinocordes.dk

I må gerne svare på disse tre spørgsmål ...
1. Jeg synes selv at forsiden mangler overblik og blikfang, er I enige?
2. Havde I problemer med at finde hvor man kan se eksempler på mit arbejde?
3. Bør artiklerne blot lægges ind under bloggen?

Mange tak!
19. juli 2010 - 10:21 #1
1.  "Jeg synes selv at forsiden mangler overblik og blikfang, er i enige?"

Det jeg selv synes er afgoerende naar jeg kikker paa hjemmesider er om det umiddelbart fremgaar hvem der er maalgruppen (hvem den ene procent (eller mindre) af tilfaeldige surfere er der burde indfanges) og hvad det centrale budskab er til denne maalgruppe?  Ved at studere hjemmesiden synes det klart at maalgruppen er selvstaendge erhvervsdrivende med smaa til mellemstore virksomheder og det centrale budskab/de centrale budskaber maa vel vaere dette/disse:  Hvis du vil saelge er ordenlig grafik essentiel.  For en lille virksomhed under udvikling er en freelance grafiker den optimale loesning, og den rigtige freelance grafiker er dig.

Saa hvis du vil give forsiden overblik saa glem "blik" - fanget lidt (selv om det er svaert for en grafiker) og koncentrer dig om "maalgruppefang."

Jeg vil afgjort se det som en fordel hvis forsiden skal kunne ses paa en skaerm uden at rulle.  Det centrale omraade, der hvor du nu har Schoenemanns, skal du have en laekker designet rubrik med en tekst saasom

"Du er selvstaendig erhvervsdrivende og din virksomhed er endnu i vaekstfasen?  Saa er ordenlig grafik af afgoerende betydning - et enkelt men fangende logo,  funktionel papirlinie, en hjemmeside der saelger.  Din optimale loesning er en freelance grafiker - service efter maal, ingen faste omkostninger, klar oversigt over hvad der tilbydes.  Jeg anbefaler mig som freelance grafiker.  Se mit ivaerksaetter tilbud og eksempler paa min grafiske portofoelge og kontakt mig for en friblivende samtale og tilbud."

Og saa en rubrik med links til sider med ivaerksaetter pakke (det synes jeg selv er et bedre navn end "startpakke for nystartedede virksomheder og ivaerksaettere"), grafisk portofoelge (og det er der Schoenemanns skal komme ind,) artikler (kun med en enkelt saetning for hver artikel) blog, og curriculum vitae.

2.  "Havde i problemer med at finde hvor man kan se eksempler paa mit arbejde?"  Nej, jaevnfoer ovenstaaende er det alt for tydeligt.

3.  "Boer artiklerne blot laegges ind under bloggen?"  Nej, det ser jeg ingen grund til, men som sagt kun et par ord eller en enkelt saetning for hver paa forsiden.  Nogle af dine "artikler" er ikke egenlige artikler, saa som Curriculum Vitae og Startpakke, og burde ikke staa sammen med dem.  Og du er tit for omstaendelig i stedet for at komme til sagen, saasom der hvor du presenterer din curriculum vitae og indleder med at forklare hvad arbejdsgivere skal bruge den til.  Ogsaa, for eksempel i din papirlinie artikel kunne du give et eksempel paa en papirlinie foer og efter en grafiker har haft den under behandling.

Jeg haaber at disse tanker vil vaere til nytte og at du ikke finder mig alt for negativ.  I oevrigt fortsat held og lykke med din virksomhed og hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2010 - 11:28 #2
Hej du. Nu ved jeg ikke hvordan den så ud før, men overordnet er den flot.
- meget fint arbejde med transparens og fonte!

#2
Nej - Men jeg er også over 40, så Jeg ved hvad "portefølje" betyder...

#3
Nej. Det er to forskellige typer af indhold.
Artikler er "tungere", mere gennemarbejdede, "whitepapers".
- Mens en bog er mere uformel, holdningspræget.
Men en blog er "fast arbejde" - mindst 3 opdateringer pr. uge. Er du parat til det ?

#1
Ja, det er lidt uoverskueligt. Af to årsager:
Forsiden er for lang - du vil for meget - den bliver portal-agtig.
Kun rigtige portaler (som folk bruger som browser-startside) må have scrollende forsider.

Menuen øverst: For mange punkter. Igen: Minder mere om en portal.
Der bør max. være 5 punkter i sådan en super-menu:

FORSIDEN og KONTAKT kan droppes helt
- "Alle ved" at kontakt-info findes i footeren allernederst på alle sider (ups - mangler!).
- Og at logoet øverst linker til sitets forside.

LOGO DESIGN og GRAFISK DESIGN kan slås sammen til ét punkt i menuen og så "foldes ud" på designsiden...

Og GRAFISK PORTEFØLJE => bare PORTEFØLGE.

Og hvorfor hele tiden gøre opmærksom på at du er "freelance" ?
- det er kunderne jo (i bedste fald) ligeglade med - de vil bare ha' en grafiker.

Meget uvidenskabeligt:
Det er min erfaring at "mange kvinder" ikke bryder sig om farven grøn.
Baggrundsgrafikken, som starter blå men kryber ned mod grøn - helt fin i mine øjne, men jeg er bange for at den vil frastøde "mange kvinder".
- det kan være at vi har én af slagsen "på linjen" der kan af/bekræfte ?

PS: Sjov style du har lavet på afsnits-overskrifterne (<H2>)
- den "uldne" effekt - hvordan gør du det ?
Avatar billede Himbear Nybegynder
19. juli 2010 - 18:02 #3
Forsiden er lang, men personligt synes jeg ikke at det gør så meget, så længe at det vigtigste kan ses. Men jeg mangler at tilføje denne vigtige og sælgende del.

Et af min mål med hjemmeside er bedre placering i søgemaskinerne, derfor vil jeg gerne have en del indhold på forsiden. Det er også årsagen til jeg gerne vil have logo design og grafisk design adskilt. Og jeg skriver grafisk portefølje og mange andre ting. Men det skal helst ikke skræmme kunderne væk, så det er en lidt svær balance. Jeg tager det op til overvejning.

Christian -> Tak for dit svar. Meget konstruktivt og en god hjælp! Det er ikke så tosset en tekst du foreslår. Jeg har selv skrevet en tekst for lidt siden til det formål, den lyder sådan her ...

Hvis pris og kvalitet skal hænge sammen ...
Vælg mig som din freelance grafiker og webdesigner

Her får du grafisk arbejde og webdesign i høj kvalitet til en fornuftig pris. Det kan jeg garantere dig som freelancer, for der er ingen direktør, ingen sælger som skal have en bid af kagen. Du får 100% design for dine penge!

Se dig omkring på hjemmesiden. Jeg vil anbefale dig, at tage et kig på min grafiske portefølje. Du er også velkommen til, at læse lidt om mine primære beskæftigelser, som er webdesign, logo design og grafisk design.

- - - -

Det er meget samme tanker :-) Men jeg kan godt lidt, at få målgruppen inddraget, som du har gjort.

T4NK3R -> Med alle disse hjemmesider, som har blogs og tilbyder forskellige tips og råd, så bliver flere og flere hjemmeside nok mere som en portal. Og i og med at jeg ud over at profilere mig selv også tilbyder information, så er den måske blevet mere portal-agtig. Men om det er en fejltagelse ved jeg ikke. Men som jeg nævner så har jeg foretaget flere af mine valg ud fra søgeoptimering.

Jeg har selv lige skrevet ene artikel om farver, men jeg var ikke klar over at kvinder ikke kan lide grøn, hehe. Den tænker jeg lige over.

Effekten virker ikke i alle browsere, men den er meget god.
text-shadow: 0px 0px 1px#333333;

Du kan finde en del artikler, som viser de forskellige muligheder.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2010 - 20:36 #4
God pointe, dén med direktør og sælger (nassere!) : )

Hm.. artikel om farver - dén kan jeg sgutte finde..
Artikler-siden kunne godt bruge en kategori-oversigt (tag-cloud måske).

Det er lidt forvirrende at der er 3 links til hver artikel.
Enten er der for meget "Luft" i hver artikelhenvisning, eller også er der for lidt luft imellem dem..

Hvad med en generel søgning (øverst til højre) ?

Jeg kan ikke se hvorfor forsiden skal lide pga. "søgeoptimering" - alle de andre sider bliver jo også indexeret. En "portal" er en central som primært linker ud til andre sites...

PS:
At få en top-Google-pagerank indenfor webudvikling og grafisk design bliver rigtigt, rigtigt, RIGTIGT svært - nærmest umuligt.

PPS:
Måske det var en idé at oprette et nyt spørgsmål - som efterlyser kvinder's holdning til den grønne..
- Måske er jeg helt galt afmarcheret - for én gangs skyld : )
Avatar billede Himbear Nybegynder
19. juli 2010 - 22:22 #5
Nej, forsiden skal helst ikke lide under det. Men jeg håber at kunne finde en balance.

Artiklen er ikke skrevet til min egen side, så den er at finde her ...
http://www.partner-ads.com/dk/webhjoernet_webdesign_farvevalg.htm

Hvad mener du med at der er tre links til hver artikel?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2010 - 23:39 #6
Overskriften, [kategorien] og "læs mere om..."
26. juli 2010 - 06:02 #7
tino_bk, forventer du flere indlaeg?  (Spoergsmaalet er en uge gammelt og har ikke haft indlaeg siden den foerste dag.)  Ellers vil jeg foreslaa at du lukker (velsagtens efter at have inviteret svar.)
Avatar billede Himbear Nybegynder
01. august 2010 - 18:05 #8
Helt korrekt. Jeg har bare lige været lidt væk.

Tak alle sammen for kommentarerne til min hjemmeside.