Avatar billede michaelfranz Nybegynder
18. juli 2010 - 23:55 Der er 1 løsning

2 select boxe hent options fra database

Hej Eksperter.

Jeg skal have lavet 2 select boxe hvor indholdet skal indlæses fra en access database.

I databasen har jeg 3 tabeller, en for grupper(med gruppenavn og id), en for medlemmer(medlemsnavn og id) og den sidste(med gruppeid og medlemsid).

I den ene selectbox skal der stå alle medlemmer som ikke er i den pågældende gruppe som følger med i en session på siden boxene skal være på. I den anden box skal der være dem der er i gruppen.

Det skal så være muligt at flytte medlemmer fra og til gruppen(ved at dobbeltklikke eller trykke på knappen tilføj eller knappen fjern).

Tilsidst skal den ene box med medlemmer af gruppen opdateres i databasen, ved at klikke på en knap. Jeg forestiller mig at slette alle der tidligere var i gruppen og indsætte de nye(og gamle) ud fra den nye liste der er i den ene box.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Jeg skriver i classic asp og ved slet ikke om det er muligt.

Da jeg er rimelig ny til dette emne vil det være til stor hjælp hvis svarne på dette spørgsmål indeholder løsninger i form af kode :)

Det skal være nogle boxe med multiple='10' så det ikke er drop-down boxe.

På forhånd tak
Michael Franz
Avatar billede michaelfranz Nybegynder
21. juli 2010 - 12:00 #1
Nå der er ingen der kan svare. :/ Jeg lukker tråden og opretter den igen med flere points.