Avatar billede kxh Nybegynder
18. juli 2010 - 20:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

master.dbo.xp_create_subdir - fejlhåndtering ?

Hej

Jeg har en procedure som kalder funktionen xp_create_subdir, men er det ikke muligt at ligge en begin try rundt om denne, altså

begin try
master.dbo.xp_create_subdir 'xxxx'
end try
begin catch

end catch

Hvis fejlen ikke håndters korrekt i koden, fejler scriptet når det afvikles i SQL Agenten.

// Kim
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2010 - 21:48 #1
Lav din SP i C# i.s.f. TSQL, så har du meget bedr styr ovver den slags kode !
Avatar billede kxh Nybegynder
19. juli 2010 - 08:20 #2
Hej Arne

Det lyder interessant kan du fortælle lidt mere her - laver man koden i C# og derefter bliver den afviklet af SQL Server eller bliver det en app?, det er ikke lige en metode jeg før har kigget på, laver normalt alt SP kode direkte i SQL Serveren.

// Kim
Avatar billede kxh Nybegynder
19. juli 2010 - 09:11 #3
Hej

Jeg har lagt funktionen der benytter master.dbo.xp_create_subdir over i en funktion i stedet, dette gør at koden forsat bliver afviklet hvis master.dbo.xp_create_subdir fejler i oprettelse af directory -

// Kim
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2010 - 18:21 #4
SQLServer fra 2005 tillader at man skriver sine SP i C#.

De koeres i SQLServer helt ligesom almindelige SP skrevet i TSQL.
Avatar billede kxh Nybegynder
17. september 2010 - 07:19 #5
Hej arne

Lig et svar så få du point.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2010 - 14:37 #6
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:23 #7
Så mangler du bare at acceptere svaret.