Avatar billede kasper58 Nybegynder
17. juli 2010 - 00:54 Der er 8 kommentarer

bærbar skærm viker ikke

hej alle sammen, jeg har en 2-3 år gammel fujitsu siemens (amilo kan ik huske modelnummer) når jeg tænder for bærbaren kan jeg hører at blæseren kører, det lyder som om den tænder men der går ik mere end 10 sekunder så er den helt stille, dioderne lyser, men skærmen er helt sort fra start af, og jeg har prøvet at tilslutte den til et eksternt skærm men det virker heller ikke.. har i nogle bud på hvad det kan være ?

på forhånd tak :)
Avatar billede suthesan Nybegynder
17. juli 2010 - 04:03 #1
Du kan ikke komme ind i Bios? for det kan være fra Bundkort til Grafikort til Harddisk og skærm, hvor problemet er.

Check lige ud engang og give mere besked.

smid en besked til mig hvis der er noget andet jeg kan hjælpe med.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2010 - 08:20 #2
Suthesan. Du burde skrive dine indslag som kommentar, når du ikke kan være helt sikker på det du skriver.
Svar bruges kun ved afslutning af tråd, når der skal uddeles point.

Svar (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juli 2010 - 08:57 #3
Det er med stor sansynlighed grafikchippen hvilket jo også viser sig ved at du ikke kan se noget på ekstern skærm dadet er den sammd chip og den er sikkert integreret på motherboardet så hvis den er det er det et nyt bundkort ellern en ny laptop. du kan så pille din harddisk ud købe et cover til den så har du da dine vigtige filer.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 11:45 #4
Prøv at rense computeren indvendig - brug støvsuger og en blød børste (sug ikke for kraftigt og sæt en ny pose i støvsugeren - det er svært at finde noget, hvis det suges ud, men det er lettere med en ny støvsugerpose) alternativt brug trykluft, som du kan købe på dåse. Der er ingen garanti for at det virker, men jeg har repareret flere computere med metoden, senest her, hvor det varme vejr satte ind.
Avatar billede kasper58 Nybegynder
17. juli 2010 - 12:44 #5
nej desværre kan heller ikke komme ind på Bios :/ ... jeg har prøvet at rense den men det hjalp ikke
Avatar billede suthesan Nybegynder
17. juli 2010 - 15:35 #6
#4 brug støvsuger, vil det ikke give skade på mobo? (statisk el)
Trykluft, vil hel klar være bedre og lidt mere sikkert, jeg har smadret et mobo på støvsuger,og der ikke smart :P
Avatar billede suthesan Nybegynder
17. juli 2010 - 15:38 #7
A :) den er over 2-3år så kan du ikke smide den ind til deres repir, kun hvis du har nogen aftaler med dem, men anyway ring ind og spørger om du kan :) for som #3 poko siger er det sikkert dit graffikort der er futtet af, og det er = ny mobo. Hvis du altså ikke er en dedicated kort, men call them :)
Avatar billede suthesan Nybegynder
08. november 2010 - 13:07 #8
Kasper kan du ikke lukke linket? :) Forummet er ved at være fyldt med links der er ret meget forældet :).