Avatar billede weblance Nybegynder
16. juli 2010 - 15:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bør <title> se ud?

Hvordan bør teksten i <title> se ud? Bør der stå firmanavn på alle sider, eller skal der bare stå en kort beskrivende tekst, eller begge dele: <title>Firmanavn - Produkter</title>?
Avatar billede Mik2000 Professor
16. juli 2010 - 15:28 #1
Hvis du skal lave søgeoptimering, så skal du bruge nogle ord fra den specifikke side du er på. Disse ord skal samtidige være noget som folk søger efter når de skal finde din side.

Firmanavn på alle sider vil derfor kun virke hvis:
1: Firmanavn er nævnt i teksten på hver eneste side
2: Firmanavn er noget af det som brugerne vil søge på

Sælger du eksempelvis fjernsyn, så vil firmanavn nok ikke være det første - det vil derimod mærke på skærme, og ord som hdmi, 1080p, 720p osv osv osv

BEMÆRK: at title naturligvis ikke er søgeoptimering alene. Det er en meget lille del af de mange ting man skal gøre.
Der findes også en del anden metatags som keywords, last visit mv.
Og selv metatag delen er kun en meget meget lille del af hele søgeoptimeringen.

-----------------------------------

Hvis du derimod laver en side uden det store behov for søgeoptimering, så skal du lave linjen så den:
1: Gør det brugervenligt for dine kunder
2: Matcher dit image
Her kunne man eksempelvis godt have "firmanavn - sides navn" hvis firmanavnet er vigtigt - eksempelvis som brand.
Er det knap så vigtigt kunne man bytte om på det og gøre det mere brugervenligt_ "sides navn - firmanavn"
Avatar billede weblance Nybegynder
16. juli 2010 - 15:35 #2
Det er i SEO øjemed at jeg spørger til titel. Firmanavnet er mere underordnet, ville det så ikke være ok med "Nøgleord - Firmanavn".
Avatar billede Mik2000 Professor
28. juli 2010 - 18:34 #3
Ja hvis det er til ren søgeoptimering så er det bedst. Nogle sider har heller ikke nødvendigvis firmanavn i titel andet end på forside.
Avatar billede janj6666 Nybegynder
28. december 2010 - 11:12 #4