Avatar billede froberg Nybegynder
23. juli 2001 - 09:45 Der er 3 kommentarer

Fast størrelse på formular

Hvordan får jeg størrelsen på en formular (telefonbesked) \"låst\" fast.
Jeg har lavet en lille telefonbesked som ser flot ud på min skærm, men når jeg sender den til en kollega som åbner den ser den frygtelig ud. Årsagen er at han ikke kører med den samme vinduesstørrelse på sine mails.
Så hvordan kan jeg sikre mig at den ser ens ud uanset hvor den bliver åbnet ?
Jeg har prøvet at indsætte disse linier i formularen;

Sub Item_Open()
Set objInspector = Item.GetInspector
objInspector.Left = 10
objInspector.Width = 495
objInspector.Top = 10
objInspector.Height = 480
Set objInspector = Nothing
End Sub
men det hjælper tilsyneladende ikke.....
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. juli 2001 - 11:08 #1
Har du prøvet:

To create a custom contact form that displays at a specific location when opened, follow these steps:

Open a new contact.

On the Tools menu, point to Forms, and then click Design This Form.

On the Form menu, click View Code. Enter the following Visual Basic Scripting Edition (VBScript) code into the Script Editor, and then close the Script Editor:

Sub Item_Open()
  Set objInspector = Item.GetInspector
  objInspector.Left = 0
  objInspector.Width = 400
  objInspector.Top = 0
  objInspector.Height = 400
  Set objInspector = Nothing
End Sub
On the Tools menu, point to Forms, and then click Publish Form. The default is to store the contact form in your Contacts folder.

Type Resize Test as the Display Name, and then click Publish. 1)

Close and DO NOT save changes to the form. 2)

To test the form, on the Actions menu, click New Resize Test.

1) + 2) Jeg tror tricket ligger hér, men kender ikke noget til formularer.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. juli 2001 - 11:09 #2
Avatar billede froberg Nybegynder
23. juli 2001 - 11:21 #3
Nope !
Det er jo det jeg har prøvet, det virker fint hos mig.
Problemet er i den anden ende. Det er som om formularen ikke bliver udført, hvis man på modtagermaskinen går ind og forcerer en \"udfør denne formular\" så bliver den som jeg vil have den.
Det er altså her problemet ligger.