Avatar billede coppylobby Nybegynder
13. juli 2010 - 19:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Intet skærmbillede ved opstart af ACER pc

Når jeg forsøger at starte min ACAR ASPIRE 7520G kommer der intet skærmbillede.  Jeg kan se at den forsøger at læse via CD drevet, og jeg kan høre en meget kortvarig brug af harddisken.
Jeg har forsøgt at sætte en extern monitor til uden posetivt resultat.
Jeg har også forsøgt at anvende Alt F10 og Alt F2 uder opstart;men stadig ikke noget billede.
Sidst jeg anvendte PC'en havde jeg tilsluttet en extern monitor, fordi mit barnebarn havde et lignende problem med hans Acer PC.
Er der nogen der har et godt forslg til hvad jeg kan forsøge/gøre?
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 20:11 #1
Det lyder som en beskrivelse af min ACER ASPIRE X3810 stationær.
Det var bundkortet som var røget, fik et nyt på garantien. Men nu er lydkortet beskadiget. Jeg har læst om andre med lignende problem, så jeg tor Acer har en serie rigtig dårlige bundkort.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 20:13 #2
Hov du har spørgsmålet dobbelt. Så luk det ene.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2010 - 21:18 #3
Fiskerbo, han er helt ny og ikke alle ved hvad der menes, så skriv hvad man skal gøre næste gang...

Luk = lav svar, og accepter eget svar.
Det er dette der skal lukkes: http://www.eksperten.dk/spm/914094
Avatar billede coppylobby Nybegynder
14. juli 2010 - 03:10 #4
Det er en bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 13:17 #5
Jeg er godt klar over at det er en bærbar, men derfor kan det godt være samme chipset på bundkortet. Eller endda samme type bundkort.

Løber boot i lup hvor den mislykkede opstart gentages?
Avatar billede coppylobby Nybegynder
14. juli 2010 - 16:11 #6
Den løber ikke i loop.
Jeg har lige set kortvarigt at der komet ACER startbillede og derefter et skærmbillede der default stod til udfør reparation under start. Der kom dog hurtigt et af de grimme blå billeder hvor der kun var en linie som startede med Stop. Derefter skete der ikke mere.

Jeg har derefter prøvet at sætte en Ubuntu startupcd i. Det hjælper ikke. Når jeg prøver at åbne cddrevet og derefter lukke det igen, går den ud og læser cd'en; men der sker så ikke mere.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 17:20 #7
Jeg synes stadigvæk det lyder som et sygt bundkort, men der kan selvfølgelig også være noget galt med rammene. Hvis du har mere end 1. ramblok, så prøv at tage den ene ud på skift - Hvis det ikke er alt for besværligt med den bærbare.
Hvordan gik det med dit barnebarn Acer?
Avatar billede coppylobby Nybegynder
14. juli 2010 - 23:02 #8
Jeg ved ikke hvordan det er gået med barnabarnets coomputer endnu.
Jeg åbnede PC'en, og der var netop en af memoryblokkene hvor der var en synlig fejl. En af de 16 IC'er sad løs, og var gået helt fra i lodningerne (kold lodning måske?). Jeg tog dette modul ud og prøvede at starte den igen, dog med samme resultat.
Det er et 1GB modul hvor der var en fejl. Det andet memorymodul er på 2 GB. Jeg har prøvet at flytte det, og starte igen, dog med samme negative resultat.
Burde den kunne starte med 2 GB modulet alene, eller er der en opsætning som gør at der skal være den samme modulkonfiguration, som den er sat til.
Jeg vil prøve at få fat i et tilsvarende memorymodul, og se om det kan afhjælpe fejlen.
Tak for et godt tips.
Avatar billede coppylobby Nybegynder
14. juli 2010 - 23:14 #9
Da jeg fik sat det OK memorymodul i igen, virkede det. Jeg havde først fejlagtigt fået sat det fejlende kort i. Nu er den ved at udføre en Startup repair.
Avatar billede coppylobby Nybegynder
14. juli 2010 - 23:16 #10
DEt er 2 GBmodulet der er fejl på.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2010 - 23:34 #11
Det lyder da godt, det er jo så meget nemmere at skifte en ram blok. Og ja som du nu selv har konstateret, kan computeren starte med 1. ramblok. Men at det er 1GB ramblok og en 2GB ramblok undrer mig. Er CPUén ikke en dual core? Hvis det er burde det være 2x2GB.
Avatar billede coppylobby Nybegynder
14. juli 2010 - 23:52 #12
Jo det er en dual core cpu. Den har altid været bestykket med 3 GB.
Nu kører så på 1GB til jeg får købt et nyt modul. Den er lidt bovlam men bare det at den kører er det vigtigste. Jeg har gang i udvikling af en ny site til Aalborg SeniorSport. Det gør jeg i Joomla, og det var jo alt jeg havde fået backed up på externt medie, så der har været lidt sved på panden, også selvom det er ulønnet arbejde.
Jeg siger mange tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 00:02 #13
Velbekomme jeg er glad for at det lykkedes at få computeren til at køre. Nu var det jo så egenligt mig som skulle lægge et svar, men det er ok, point er mig ligeyldigt, så accepter bare dit eget svar:)