Avatar billede pernille_t Nybegynder
13. juli 2010 - 12:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Programmering af hjemmeside, der passer til de små notebooks

Jeg så på en notebook i går, at det på nogle hjemmesider ikke er muligt at scrolle på siden og se hele siden - jeg tænker det naturligvis, at det er programmøren, der ikke har taget højde for, at siden skal kunne ses på de små notebooks.

Men hvordan gør man det egentligt?

Hvis min kode ser således ud:
<body>
<div id="container">
  <div id="pageheader">
    <div id="navcontainer">
    </div>
</body>

Skal CSS'en så se således ud, for at man kan scrolle på en Notebook?

#container{ postion: absolute; overflow: automatic;}

Grunden til at jeg spørger er, at jeg ikke har en Notebook at teste det på, men vil gerne vide det til fremtidige programmeringer :)

Håber at der er en der kan hjælpe :)
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2010 - 13:07 #1
Først og fremmest så er det ikke størrelsen på skærmen dette afhænger af - det er af opløsningen samt browservinduets størrelse, du burde altså godt kunne teste hos dig selv.

Som udgangspunkt skal man ingenting gøre for at tillade scroll, man skal derimod disable scroll og det tror jeg endnu ikke jeg har set gjort nogle steder. Din kode ser umiddelbart fint ud (i hvert fald da jeg tager udgangspunkt i at du bevidst har udeladt doctype) men din overflow burde altså ikke være nødvendig at pille ved.

Kom evt med et link så vi kan se om det er en fejl på siden eller måske en brugerfejl.
Avatar billede pernille_t Nybegynder
13. juli 2010 - 13:19 #2
Okay, rigtig mange tak :D Det var lige det svar, som jeg ledte efter :)
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2010 - 18:28 #3
svar :)