Avatar billede lurmig Nybegynder
13. juli 2010 - 10:25 Der er 4 kommentarer

Fotoalbum til hjemmeside

Jeg leder efter et forholdsvist simpelt foto galleri script til min hjemmeside

Jeg har specielt kig på MiniGal2 (http://www.minigal.dk)

Men problemet er at jeg ikke kan finde ud af at integrere den i min hjemmeside (har prøvet med require(...); men der får jeg en del fejl)

Så enten kunne jeg godt bruge en kode så jeg kan få den vist på min hjemmeside:
Galleriet ligger her: http://www.shih-tzu.dk/fotoalbum/
Den skal vises her (og fungere der): http://www.shih-tzu.dk/?p=billeder

Skal lige siges jeg ikke kan finde ud af PHP :)

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så søger jeg et andet fotoalbum der kan følgende (Og integreres på min side):

For alm. brugere:
Havde forestillet mig noget med et par kategorier hvor man kan trykke på et af dem, og man kommer ind på en side med thumbs, hvorefter man kommer ind på billedet og der er frem og tilbage knapper.

For admins:
Man kan uploade og slette vha. både browser og ftp
Man kan flytte rundt på billeder og den rækkefølge de bliver vist i
Helst MySQL database, men er intet krav

Jeg håber meget på jeres hjælp :)
Tak!
Christian
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 21:52 #1
Det virker da som det skal?
Avatar billede lurmig Nybegynder
24. juli 2010 - 09:51 #2
Nåh jah :)

Glemte at skrive jeg lavede en mellemløsning med en iFrame.. Ikke det mest optimale, men det virker som sådan fint nok :)

Er dog stadig meget interesseret i en mere funktionel løsning, da højden på siden så vil justere sig efter indholdet i stedet for den mere statiske iFrame.
Avatar billede glensbo Nybegynder
24. juli 2010 - 17:47 #3
Du kan evt prøve at lave en kopi af siden, så du ikke ødelægger noget der virker.

Så kan du teste - Så vidt jeg kan se, så kunne du vel blot sætte koden ind for fotogalleriet
Du skal stadig bruge
<head>
    <link href="skins/rounded/css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
på  - siden: http://www.shih-tzu.dk/?p=billeder

så skal du nok lave
<body class="mg2body">
om til
<id class="mg2body">( fordi du har sat body tagget i starten-som man plejer  )

<iframe src="/fotoalbum/" width="535" height="950"
    scrolling="auto" frameborder="0">
  </iframe>
</class> "</id class>" skal sluttes efter gallerikoden
iframekoden skal fjernes og skal så erstattes med koden for billedgalleriet
jeg er ikke helt sikker på om du får brug for mere, resten er sikkert noget galleriprogrammet selv opretter?

<div  align="center"><div>
<div class="introtext">&nbsp;</div><div class="pagenav">Side | 1 | <a href="index.php?fID=1&amp;page=2">2</a> | <a href="index.php?fID=1&amp;page=all">Alle</a></div><table class="thumbnails" cellspacing="0" cellpadding="0">
Avatar billede webcreator Nybegynder
04. august 2010 - 10:52 #4
Hej,

Din sides design ser forholdsvis simpelt ud. Du kunne overveje at lave designet til et CMS, som har indbygget galleri - eksempelvis http://sitemagic.dk

Se en demo af galleriet her: http://codemagic.dk/smcmsdemo/index.php?SMExt=SMPages&SMPagesId=31d47facc21a2a861116537bbeeb8e74