Avatar billede jessand Nybegynder
12. juli 2010 - 14:08 Der er 4 kommentarer

CSS ID baggrund laves til et link i nyt vindue

Hejsa

Jeg har brug for noget hjælp, jeg er slet ikke 100 meter mester i HTML eller CSS, men har en side og noget design på www.dagenstilbud.nu
Det D:E:R billede jeg har oppe til højre, vil jeg gerne lave om til et link..
Billedet er en del af et <div ID="wrapper">

<body>
  <div id="wrapper">
    <div id="logo">
      <h1>Dagenstilbud.nu</h1>
      <p>- En del af OnMarketing</p>
    </div>

style.css siger følgende;

/** layout **/
#wrapper {
    text-align: left;
    margin: auto;
    width: 749px;
  position: relative;
  background: #7C0000 top right url(img/DER.jpg) no-repeat;
}
#logo {
  width: 357px;
  background: url(images/logo.jpg) no-repeat;
  height: 185px;
  text-align: center;

Synes ligemeget hvad jeg prøver med fx:
<div><a href="" id="wrapper"></a>
så rykker den rundt på alle elementer..

En klog mand er velkommen, der er masser af arbejde hvis du mangler :-)

På forhånd tak.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
12. juli 2010 - 14:19 #1
<div ID="wrapper" onclick="document.location='http://www.der.dk'"> er en mulighed
Avatar billede jessand Nybegynder
12. juli 2010 - 14:36 #2
Det virker nogenlunde, men nu er det hele stort set klikbar oppe i toppen..
Som om jeg mangler noget defination af at det kun er billedet som skal være klikbar..

www.dagenstilbud.nu
Prøv at klik på "navn og logo" til venstre, det åbner også DER;

<div id="wrapper" onclick="document.location='http://www.der.dk'">

Kan man ligeledes lave den med Target="_blank"
Avatar billede dmdisco Nybegynder
12. juli 2010 - 14:48 #3
det er klart at det bliver jo hele det element du sætter din onclick på

brug window.open('http://www.der.dk') i stedet for at åbne i nyt vindue
Avatar billede wanze Nybegynder
12. juli 2010 - 22:39 #4
Jeg ville placere en <a> deroppe der er absolut positioneret vha. CSS. Så kan du også skrive "D:E:R" som tekst, og forskyde teksten ud af synsfeltet med text-indent -1000px. På den måde vil man også kunne se linket uden billeder/css osv.