Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2010 - 12:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Firewall port - tillade postfix mails gennem Zyxel firewall ?

Hej - jeg kan ikke sende mails via min hjemmeside efter jeg fik ny firewall.
webserveren er placeret bagved firewallen zyxel zywall 2 wg og mysql og post fix er installeret lokalt på serveren.

Det har virket fint før men nu har jeg efter ny firewall kommer msils ikke ud når man sender fra hjemmesiden.
Alle mails ligger i kø på serveren (i webmin )...
Umiddelbart vil jeg mene at jeg bare skal åbne op for SMTP port 25 fra lan til wan - men der er åbnet så vidt jeg kan se .

hvad mangler jeg - hvad skal evt forwardes ?

MVH Dennis . god sommer
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2010 - 12:32 #1
Sagt på en anden måde så sender hjemmesiden men mails når ikke ud fra serveren og lægger i kø - håber det er forståeligt.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2010 - 14:15 #2
Nå jeg har lige prøvet nogle ting. Slået firewalln fra og prøvet at flushe mails fra postfix (webmin) - men der sker ikke noget

Forcing the attempted delivery of mail with the command /usr/sbin/postqueue -c /etc/postfix -f ..
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2010 - 14:24 #3
Nå men jeg har fundet ud af at selve webserveren ikke henter noget fra internettet nu og det må være her fejlen er - den skriver unable to resolve host www.adress.xx - når jeg forsøger at hente en pakke fra nettet.
Det er muligvis kommet efter jeg har rettet Ip til på serveren ...
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2010 - 14:41 #4
Nå det var slet ikke firewallen men mig der havde glemt at rette i /etc/resolv.conf
http://www.cyberciti.biz/faq/ubuntu-linux-configure-dns-nameserver-ip-address/

Det virker nu ...