Avatar billede mvhansen Nybegynder
11. juli 2010 - 00:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sorter I excel efter Placering

Hej jeg er ved at lave et regne ark som jeg skal bruge til et skyde stævne.
Som sorter hvad plads skytterne har efter det de har skud.

Der er to tal der skal placeres efter hvor mange lerduer de har skudt og hvor mange skud de har brugt.

Jeg har det til at virke med hvor mange lerduer de har skudt men skudne kan jeg ikke få med i placering

Det vil sige
Eks.

Skytte nr    Navn  Efternavn  Klub  Katagori  Lerduer    Skud
150            x        x      x        x        39        41
70            x        x      x        x        39        40

Den søger ok på hvem der har skudt fleste lerduer, men der kan være flere der har skudt det samme antal lerduer. Men den ene kan have brugt flere skud.
Så ham med fleste skud, kan godt være ham der står som nr1 hvor han skulle have været nr2

Hvis det ikke er forklaret ok kan jeg maile regnearket

På forhånd tak

mvh
mvhansen
Avatar billede zips Juniormester
11. juli 2010 - 00:55 #1
Hvis du selv gør det, kan du makere det område som skal soteres og vælge første sotering efter lerduer og anden sotering efter skud.

Eller er det automatisk du ønsker
Avatar billede mvhansen Nybegynder
11. juli 2010 - 01:05 #2
Hej zips

koden til rangsering
=MINDSTE(O2:O200;1)

koden til skytte nr
={MINDSTE($A$2:$A$200+$O$2:$O$200*1000;1)-Q2*1000}

Koden til navn
=LOPSLAG(R2;$A$2:$C$200;2;FALSK)

Koden til efternavn
=LOPSLAG(R2;$A$2:$C$200;3;FALSK)

Koden til klub
=LOPSLAG(R2;$A$2:$D$200;4;FALSK)

Koden til lerduer
=STØRSTE(L2:L200;1)

Koden til skud
=LOPSLAG(R2;$A$2:$M$200;13;FALSK)

Koden til skud skriver den rigtig nok ud for den rigtig skytte
men ransering kan være forkert.

En skytte der har skudt 39 duer og brugt 41 skud kan godt stå forand en skytte der har skudt 39 duer og brugt 40 skud

håber det er forklaring nok.
jeg kan mail arket til dig så du kan se det.

mvh
mvhansen
Avatar billede zips Juniormester
11. juli 2010 - 01:10 #3
Ja det er nok nemmer med dit ark, send til web snabela prebendahl.dk
Avatar billede zips Juniormester
11. juli 2010 - 02:24 #4
En mulighed er at lægge skud til dine lerduer, blot som en lille decimal og lade din Plads kikke på den.

=L2-(M2/100000)
Avatar billede mvhansen Nybegynder
11. juli 2010 - 03:02 #5
Hej Zips

Jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal bruge den.

Ham der bliver nr 1 er ham der har skudt flest lerduer og brugt minst skud

mvh
mvhansen
Avatar billede zips Juniormester
11. juli 2010 - 03:20 #6
Det er også en fejl jeg skrev du skulle lægge det til, det skal jo trækkes fra som den også gør i den formel jeg har lagt.

I dit regneark tager jeg og indsætter dette i p2 =L2-(M2/100000) og kopier det ned.

I o2 rette jeg det til =PLADS(P2;$P$2:$P$200;0)og kopier det ned.

Det giver dette, hvor kun Jacob og Willy har samme lerduer og skud

1    19    Rasmus
2    16    Hans Peter
3    22    Svend
4    20    Kent
5    15    Jens Ole
6    13    Jakob
6    21    Villy
8    23    Tommy
9    18    Michael
10    12    Kennet
11    24    Jørgen Jensen
12    17    Glenn
13    25    Henrik Nymark
Avatar billede mvhansen Nybegynder
11. juli 2010 - 04:21 #7
Hej Zips

Det ser ud til virke.
Så lærte jeg noget nyt i nat :-)

mange tak for hjælpen.

vil du ligge et svar så du kan få dine point

mvh
mvhansen
Avatar billede zips Juniormester
11. juli 2010 - 04:24 #8
Her er et svar :-)