Avatar billede jan2001 Nybegynder
10. juli 2010 - 22:39 Der er 1 løsning

Læse data fra database i flash

Hej

Jeg har siddet og fiflet med at få flash til at hente og skrive data i min database. Det lykkedes mig at få fat på et AS script som virker, der kunne skrive til min db:

on (release) {

    function myResponseFunction(){
        if(!this.errorcode == 0){
statusBesked = "Det skete deværre en fejl da din besked skulle gemmes";
}else{
statusBesked = this.statusBesked;
}

knapInstanceNavn.onPress = function(){
sendToAsp = new LoadVars();
sendToAsp.onLoad = myResponseFunction;
sendToAsp.name = namex;
sendToAsp.subject = subjectx;
sendToAsp.message = messagex;
sendToAsp.sendAndLoad("insert.asp",sendToAsp,"GET");

Men jeg kan ikke finde noget der kan læse fra db.
Jeg har prøvet at bruge loadvirables("hent.asp",0), men det virker kun når der i asp-filen står response.write "error=found&var0=tekst" osv.

For det første ignorerer Flash den første variabel i sætning??

For det andet virker det overhovedet ikke, hvis jeg putter en variabel ind i sætningen:

response.write "error=found&var0=" & var1

Hvad er det jeg gør forkert?
Avatar billede jan2001 Nybegynder
11. juli 2010 - 11:23 #1
ok. Tror jeg selv fik det til at virke med

on (release) {
min_load_vars = new LoadVars();
min_load_vars.onLoad = function() {
    nome = this.nome;
}
min_load_vars.load("names.php");
}

Ved dog ikke om det er rigtigt. Det åbner op for et nyt spørgsmål. Har åbnet andet spørgsmål.