Avatar billede Lasse Novice
09. juli 2010 - 22:38 Der er 1 løsning

NameTranslate mangler rettigheder

Jeg koerer foelgende script fra en klient computer. Maskinen er paa domainet, men brugeren som er logget ind paa maskinen er en lokal bruger:

strDomain = "domain.net"
strUser="AdminLogin"
strPassword="AdminPassword"

Set objTrans = CreateObject("NameTranslate")
Const ADS_NAME_INITTYPE_GC = 3
Const ADS_NAME_TYPE_NT4 = 3
Const ADS_NAME_TYPE_1779 = 1

objTrans.InitEx ADS_NAME_INITTYPE_GC, "", strUser, strDomain, strPassword
objTrans.Set ADS_NAME_TYPE_NT4, strDomain & "\" & strComputer & "$" 'Fejler her

If Err.Number <> 0 Then
    WScript.Echo "Computer not found"
End If

dn = objTrans.Get(ADS_NAME_TYPE_1779)
WScript.Echo dn

Scriptet fejler i linien markeret med "Fejler her". Fejlen er:
Name translation: Could not find the name or insufficient right to see name.

Hvad goer jeg galt?
Avatar billede Lasse Novice
16. november 2010 - 16:57 #1
Lukker spg.