Avatar billede CL2000 Nybegynder
09. juli 2010 - 16:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

VPN - ingen internet - Kun lokalt

Sidder og leger med en Windows server 2003 R2, hvor jeg har sat en VPN forbindelse op. Jeg kan fint logge på serveren med PPTP VPN, og have adgang til fx remote desktop, men jeg har ingen internet adgang på den computer, der ringer op til serveren, først når jeg afbryder forbindelsen igen.

Jeg ved at man kan ændre TCP/IP indstillingerne, så man bruger sin egen gateway, men jeg ønsker at bruge serverens gateway.

Nogle forslag, til hvad der skal gøres?
Avatar billede CL2000 Nybegynder
09. juli 2010 - 17:03 #1
Skulle måske lige tilføje, at serveren godt kan komme på nettet, når jeg fx er logget på remote desktop
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
09. juli 2010 - 17:09 #2
Hej.

På din VPN forbindelse skal du ind i Egenskaber - netværk - TCP - Avanceret - fjern hakket i "Brug standardgateway".

Så spiller det.

MVH

Morten
Avatar billede CL2000 Nybegynder
09. juli 2010 - 17:16 #3
Tak for dit input, problemet med dette lille trick er, at så bruger jeg min egen gateway, og jeg ønsker at bruge min servers gateway i stedet.
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. juli 2010 - 19:28 #4
Det lyder som om der er et routing problem i RRAS på serveren, for dine VPN forbindelser. Er der oprettet et separat subnet til VPN forbindelserne, eller sidder de på samme segment som serveren?
Avatar billede CL2000 Nybegynder
09. juli 2010 - 19:36 #5
Vil gå ud fra, at de sidder på samme segment som serveren, da jeg bare har aktiveret det, ved at køre  Configure and Enable Routing and Remote Access.

Har givet dem en static address pool på ipadresser
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. juli 2010 - 19:50 #6
Kan du lave en "ipconfig /all" fra klienten, når den er forbundet via VPN, og en fra serveren og smide begge dele herind? Det kan være det kaster lidt lys over sagen.
Avatar billede CL2000 Nybegynder
09. juli 2010 - 20:04 #7
Kan se de har forskellige subnet
Serverens 255.255.255.0
Klienten: 255.255.255.255
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. juli 2010 - 21:13 #8
Tag et kig på denne artikel og se om det hjælper på dit problem:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310888
Avatar billede CL2000 Nybegynder
09. juli 2010 - 21:58 #9
Har prøvet at følge artiklen, og der virker stadig ikke. Har også prøvet selv at sætte nat manuelt op i Routing and Remote Access, men hjælp desværre heller ikke

Har du andre ideer?
Avatar billede CL2000 Nybegynder
09. juli 2010 - 22:05 #10
Prøvede lige at genstarte det igen, og nu virker det.

Mange tak for hjælpen

Smid et svar
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. juli 2010 - 22:19 #11
Værsgo