Avatar billede pwn Forsker
08. juli 2010 - 23:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billeder skifter mellem fx 5 forskellige fots hvert 8. sekund

Hvordan laver jeg en bjælke, hvor der kommer et nyt billede frem af en lille serie hvert 8. sekund (fx).
Avatar billede danco Nybegynder
09. juli 2010 - 00:04 #1
Det kunne for eksempel laves med PHP og html

<?php
$id = $_GET['picture'];
<meta http-equiv="refresh" content="5; url=image.php?picture=$id+1">
?>
Denne løsning er naturligvis kun god hvis du allerede har defineret et array af billeder, eksempelvis med relative stier til billederne.

Alternativt kunne det ordnes med javascript som noget ville være den mere gængse løsning hvis du ikke er stærk i PHP
Avatar billede pwn Forsker
09. juli 2010 - 00:21 #2
Jeg kender intet til php eller asp.
Jeg laver det i Dreamweaver - har du en rutine, der kan lave det?
Avatar billede danco Nybegynder
09. juli 2010 - 00:45 #3
Desværre ikke.
jeg kender ikke til autogenerering af kode fra programmer :)
Jeg plejer at lave koden selv så jeg er sikker på den dækker mine behov.
Avatar billede Springform Nybegynder
09. juli 2010 - 08:17 #4
Du kan lave det i flash, der kan det også laves med drag and drop, så det skulle være lige til.

Uden at vide det tror jeg ikke at dreamweaver kan lave sådan en funktion eftersom den kun generere html.
Avatar billede glensbo Nybegynder
23. juli 2010 - 15:14 #5
Måske har du installeret Spry i din Dreamweaver, så er der lidt inspiration at hente her:
http://labs.adobe.com/technologies/spry/demos/gallery_pe/dynamic/index.html
Avatar billede pwn Forsker
28. juli 2010 - 09:59 #6
Det jeg gerne4 vil lave er noget i den retning her :

http://www.cellierderamatuelle.com/

hvor topbilledet skifter efter et antal sekunder. Jeg har set en del sider lavet med en databaseløsning fx php, men denne side ser mere enkel ud.
Avatar billede glensbo Nybegynder
28. juli 2010 - 12:16 #7
Den er lavet med flash og så er der enten en .xml fil der henter billederne på serveren eller også er den kodet med de billeder du ser.
Skal du kunne skifte billederne skal du kunne lægge dem ud på serveren i det rette format, jeg har endnu ikke selv formået at få denne opsætning til at fungere. Har du adgang til Flash (fra Adobe), så kan du selv lave "filmen"
Avatar billede pwn Forsker
03. oktober 2010 - 08:51 #8
Det lader til at jeg må sætte mig ind i Flash, hvis det skal løses.
Send nogle svar, så fordeler jeg point :-)