Avatar billede misgo Nybegynder
08. juli 2010 - 13:46 Der er 4 kommentarer

konverter

hejsa :)

hvis vi nu siger at jeg har en richtextbox og jeg skriver følgende i:

_____
Hej, mit navn er John og jeg er 23 år gammel.

Jeg bor derhjemme med mine 3 børn og min søde kone.
_____

Hvordan kan jeg så få den til at skrive dette i en anden richtextbox:

_____
Hej, mit navn er [ b]John[ /b] og jeg er [ b]23[ /b] år gammel.

Jeg bor [ color=#ff0000]derhjemme[ /color] med mine [ b]3[ /b] børn og min [ b]søde[ /b] kone.
_____

og ligeledes hvis jeg skriver dette:

_____
Hej, mit navn er Anders Jensen og jeg er 15 år gammel.

Jeg bor i skoven med mine 2 børn og min dejlige kone.
_____

.. skal det blive til dette:
_____
Hej, mit navn er [ b]Anders Jensen[ /b] og jeg er [ b]15[ /b] år gammel.

Jeg bor [ color=#ff0000]i skoven[ /color] med mine [ b]2[ /b] børn og min [ b]dejlige[ /b] kone.
_____

Håber der er nogen der kan finde ud af det og gider hjælpe :)
På forhånd tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2010 - 03:37 #1
En Regex Replace måske?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2010 - 03:46 #2
Eksempel:

using System;
using System.Text.RegularExpressions;

namespace E
{
    public class Program
    {
        private static readonly Regex re = new Regex(@"(Hej, mit navn er )(.*?)( og jeg er )(.*?)( år gammel.

Jeg bor )(.*?)( med mine )(.*?)( børn og min )(.*?)( kone.)", RegexOptions.Multiline);
        public static string RR(string s)
        {
            return re.Replace(s, "$1$2$3$4$5$6$7$8$9$10$11");
        }
        public static void Test(String s)
        {
            Console.WriteLine(s);
            Console.WriteLine(RR(s));
        }
        public static void Main(string[] args)
        {
            string s1 = @"Hej, mit navn er John og jeg er 23 år gammel.

Jeg bor derhjemme med mine 3 børn og min søde kone.";
            string s2 = @"Hej, mit navn er Anders Jensen og jeg er 15 år gammel.

Jeg bor i skoven med mine 2 børn og min dejlige kone.";
            Test(s1);
            Test(s2);
            Console.ReadKey();
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2010 - 03:47 #3
Der hvor noget er med fed skal der være b tags omkring !
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:22 #4
OK?