Avatar billede diablo925 Nybegynder
08. juli 2010 - 10:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

adskil data fra row i mysql

jeg vil høre om det kan lade sig gøre at adskille data fra en row i mysql i php

i min row står der 8;3;5;7;2

på min php side skal den så skrive

mysql_query("SELECT * FROM list WHERE uni = '8'") or die(mysql_error());

mysql_query("SELECT * FROM list WHERE uni = '3'") or die(mysql_error());

mysql_query("SELECT * FROM list WHERE uni = '5'") or die(mysql_error());
Avatar billede repox Seniormester
08. juli 2010 - 10:57 #1
Er det ikke bare at bruge explode?

<?php

  $row = "8;3;5;7;2";
  $data = explode(";", $row);

  foreach($data as $key)
    mysql_query("SELECT * FROM list WHERE uni = '".$key."'") or die(mysql_error());

?>
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. juli 2010 - 12:47 #2
Eller bruge in i din forespørgsel og skifte semikolon ud med komma.
Avatar billede diablo925 Nybegynder
08. juli 2010 - 15:41 #3
tror ikke jeg var god nok til at forklare mig ;/

i min mysql under uni har jeg pt kun et tal

men min person har også nogle andre steder så nogle personer har jeg til at stå 4 gange

id     status     uni     name     mail
1     1     1     Big     Big@ogame.dk
2     1     7     Big     Big@ogame.dk
3     1     10     Big     Big@ogame.dk
4     1     12     Big     Big@ogame.dk

det jeg så godt ville have var om man kunne gøre så han kun står en gang i min database alla "uni 1;7;10;12"

id     status     uni             name     mail
1     1     1;7;10;12     Big     Big@ogame.dk

og på min php side deler den det op sådan så min person står ud fra nummer 1

nummer 2

nummer 3

men jeg har ham kun til at stå en gang i min database
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. juli 2010 - 16:07 #4
Forstår jeg dig ret, skal du ud i normalisering af database (du kan google det).

Tabel 1

ID (PK)
NAVN
MAIL

Tabel 2

ID (PK)
TABEL_1_ID (FK)
UNI

Cirka sådan.
Avatar billede diablo925 Nybegynder
02. september 2010 - 08:24 #5
lukker