Avatar billede simsen Mester
06. juli 2010 - 08:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

No overload for PagingRepeater_ItemCommand matches delegate 'System.EventHandler'

Jeg er igang med at programmere et site, som jeg gerne så være så objektorienteret som muligt......(og så er jeg faktisk også lidt træt af, at skrive den samme kode igen og igen på de forskellige sider)... Jeg har så på nettet fundet en paging måde, der gøres fra en klasse for sig selv, som man så tilgår.....

Den er dog skrevet i VB og jeg kan kun C# :-(

Jeg har problemer med en linje i koden:

VB koden:
AddHandler Me.RepeaterTop.ItemCommand, AddressOf PagingRepeater_ItemCommand

C# oversat:
this.RepeaterTop.ItemCommand += new System.EventHandler(PagingRepeater_ItemCommand);

skriver jeg i min C# kode som ovennævnt, får jeg fejlen: No overload for PagingRepeater_ItemCommand matches delegate 'System.EventHandler'

Jeg har så googlet fejlen og er (vist nok) kommet frem til at der mangler noget.......jeg kan bare ikke se hvad....

Nogen der kan hjælpe mig - er ikke den store nørd i EventHandler håndteringen?

mvh
simsen :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. juli 2010 - 09:13 #1
Hvordan ser signaturen ud på din PagingRepeater_ItemCommand metode?
Avatar billede simsen Mester
06. juli 2010 - 09:20 #2
protected void PagingRepeater_ItemCommand(object source, RepeaterCommandEventArgs e)
    {
        PageNumber = (Convert.ToInt32(e.CommandArgument) - 1);
        BindDataItems();
    }
Avatar billede simsen Mester
06. juli 2010 - 09:22 #3
I den VB kode, jeg har brugt som udgangspunkt, stod den til object sender - men da det fejlede gik jeg ind og kiggede på hvad jeg normalt skriver, når jeg laver noget på ItemCommand for repeaters og det er object source......men hjalp så ikke at ændre den :-/
Avatar billede Syska Mester
06. juli 2010 - 13:06 #5
Din:
this.RepeaterTop.ItemCommand += new System.EventHandler(PagingRepeater_ItemCommand);

til

this.RepeaterTop.ItemCommand += new RepeaterCommandEventHandler(PagingRepeater_ItemCommand);

mvh
Avatar billede simsen Mester
06. juli 2010 - 13:38 #6
buzzzz

Jeg har været inde på rigtig rigtig mange sider via google og ikke set den der....altså at for en repeater skal jeg bruge RepeaterCommandEventHandler.....

Et tillægs spørgsmål - gælder det for alle kontroller - at de har hver deres EventHandler?

og smid så dit svar og rigtig mange tak for hjælpen - nu virker det som det skal :-)
Avatar billede Syska Mester
06. juli 2010 - 14:16 #7
Svar.

Kommer an på hvad argumenter de tager ... så findes der også forskellige handlers.

EventHandler er low level typen, som ikke er specifik til noget bestemt. Tager et "object" og et "EventArgs" som parameter.

Hvor RepeaterCommandEventHandler tager et "object" og et "RepeaterCommandEventArgs" som parameter.

mvh
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. juli 2010 - 20:43 #8
Kan man nu ikke få lov at passe sit arbejde.... :) *GG*
Avatar billede Syska Mester
06. juli 2010 - 21:00 #9
#janus_007
Den fangede jeg ikke lige ... eller den var måske til simsen?
Avatar billede simsen Mester
09. juli 2010 - 23:58 #10
janus_007

Synes nu en forvirret kvindemenneske, som sidder og river sig i håret (= mig) kommer før alt hvad der hedder arbejde *GG*

buzzzz
Tror det var fordi, du var for kvik med at svare, så janus ikke kom først *GG* Og jeg er dig evig taknemmelig.....kan altså ikke vente flere dage, fordi sår'n noget som arbejde kommer i vejen *GG*