Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 14:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mouseOver og højreklik i mobil-browsere ?

Jeg tænker primært på browserne i Apples iP* og Android'erne - dem med touchscreen.

Hvordan håndterer de mouseover events ?
f.eks: <div id='lala' onmouseover='highlight(this)' onclick='action(this)'>

Er det muligt at benytte højreklik på sådan en fætter ?
F.eks: <div id='nav' oncontextmenu='showMenu()'>

Og lad venligst som om jeg aldrig har set en moderne mobil telefon (det er tæt på)
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2010 - 09:48 #1
juhuuu ?
Avatar billede denvers Nybegynder
07. juli 2010 - 12:15 #2
På iPhone i Safari browseren, kan du ved et link holde fingeren inde og der kommer en menu frem, hvor du kan vælge at åbne i nyt vindue osv.
Hvis det er spørgsmålet, må det være deres højreklik. Det er en indbygget menu, så jeg vil ikke antage at du kan ændre på den ...
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2010 - 10:17 #3
Der var du jo, tak : )

Nej, det lyder, godt nok, som en del at browseren...

Har du tid til at deltage i en test, hvis jeg smider en side op et sted ?
- både med noget højreklik-halløj og mouseover..
Avatar billede denvers Nybegynder
09. juli 2010 - 00:01 #4
Hvis du udvikler med henblik på at optimere til iPhone, ville det så ikke være en idé at anskaffe sig et eksemplar ? og i alle andre henseender er det jo en fantastisk telefon :)

Men, jeg skulle mene at du hos Apple Developer, kan oprette en tråd - og der er 100% sikker nogen som kan give dig et helt eksakt svar ... De ved praktisk talt alt
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2010 - 10:32 #5
Ja, det var da en idé at kigge ind dér, tak.
- har dog besluttet at det skal være en Android - men er ½tung i røven : )
Og alergisk overfor "faste udgifter"..

Smid et svar, så luker vi den her : )
Avatar billede denvers Nybegynder
09. juli 2010 - 11:14 #6
Den nye iPhone 4 kommer med mulighed for at købe uden binding i flere lande. Nu må vi så se om danmark bliver et af dem :)