Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
05. juli 2010 - 13:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Computernavn ændres ikke i system.

Hej jeg har fundet det her script, og der virker til UG, men med en lille bug, den ændre de ting den skal i regedit, men under system står det gamle computernavn stadig. det nye computernavn fungere. men står bare kun i regedit

@echo
SET /P PCNAME=Please enter your name:
REG ADD HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ComputerName\ComputerName /v ComputerName /t REG_SZ /d %PCNAME% /f
REG ADD HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\services\Tcpip\Parameters /v Hostname /t REG_SZ /d %PCNAME% /f
REG ADD HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\services\Tcpip\Parameters /v NV Hostname /t REG_SZ /d %PCNAME% /f
shutdown -r

Nogen ider om hvordan jeg for det rigtige computernavn i system.
Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
05. juli 2010 - 13:31 #1
Glemte lige at det er i WIN 7
Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
21. juli 2010 - 16:23 #2
ingen løsning så lukker sagen