Avatar billede StofsDK Nybegynder
04. juli 2010 - 11:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Få min date picker til at outputte text til mit textarea.

Hej Eksperter.
Nu er jeg ikke den skarpeste indenfor JavaScript, men har dog alligevel forsøgt mig med at benytte nogle af de features som js tilbyder :)
- Men nu sidder jeg fast!

Jeg har lavet mig et lille "værktøj" som fungerer ved at jeg har flere dropdowns, som hver outputter en prædefineret value i ét stort text area. Det ser nogenlunde således ud:

<b>DSL</b><br>
KD oplevelse
<select style="margin-left:1px;"id="Dsl" onchange="document.getElementById('curTxt').value+= this.value +='\n';">
<option>Vælg på listen</option>
<option value="Kunden har ingen internetforbindelse">Ingen forbindelse</option>
<option value="Kunden har ustabil internetforbindelse">Ustabil internet</option>
</select>
<br><br />

Efter valg - placeres values i flg.:

[i]<textarea id="curTxt" cols="61" rows="10" >
Avatar billede StofsDK Nybegynder
04. juli 2010 - 11:23 #1
Nå, jeg fik vidst ikke hele teksten med.
Smider lige et link til filen (fuld kildekode) istedet.

http://www.stofs.dk/als

Beklager evt. gener.
Avatar billede majbom Novice
04. juli 2010 - 12:16 #2
ret:

<input type=button value="select" onclick="displayDatePicker('ADate');">

til:

<input type=button value="select" onclick="displayDatePicker('ADate');" onchange="document.getElementById('curTxt').value+=this.value">
Avatar billede StofsDK Nybegynder
04. juli 2010 - 12:45 #3
Hej splazz.

Tak for dit svar.

Jeg har desværre ikke kunnet få det til at fungere, den smider fortsat datoen i den input/form box der er der.

- Kunne det tænkes at jeg har gjort noget forkert her:

<br><br>
<b>A Date:</b> <input name="ADate">
<input type=button value="select" onclick="displayDatePicker('ADate');" onchange="document.getElementById('curTxt').value+=this.value">
</form>
<p>

??
Avatar billede majbom Novice
04. juli 2010 - 13:28 #4
det ved jeg ikke, men nu virker dit link ikke..?
Avatar billede StofsDK Nybegynder
04. juli 2010 - 13:30 #5
http://www.stofs.dk/als

^har lige prøvet en update
Avatar billede StofsDK Nybegynder
04. juli 2010 - 13:54 #6
Jeg fik det til at fungere - Tak for hjælpen.

Smid et svar, så får du et accepteret svar :)

Mvh.
Christoffer
Avatar billede majbom Novice
04. juli 2010 - 13:55 #7
du kunne også sende id'et på dit textarea med til den datepicker-funktion, og ændre funktionen, til at smide datoen ind i textareaet...
Avatar billede majbom Novice
04. juli 2010 - 14:28 #8
snedigt, super!

#7 - er skrevet før jeg så du havde skrevet det virkede :)
Avatar billede StofsDK Nybegynder
04. juli 2010 - 14:31 #9
Det er sq heelt iorden - det lød også en smule (for) teknisk for mig ;)
_ men tak for hjælpen !
Avatar billede majbom Novice
04. juli 2010 - 19:01 #10
selv tak, og tak for points :)